• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur ser jag mina skulder KFM ?

Palace

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
31 Juli 2017
Meddelanden
272
Mottagna reaktioner
107
Poäng
307
Hej Alla!

Kikar dagligen här inne. Hjälper mig mkt då jag är fast hos KFM.

Ska nu söka skuldsanering och undrar om man kan se exakt skuld till varje man är skyldig? Nu då jag loggar in på mina sidor ser jag bara antal skulder och belopp men inget mer info till vem skulder är till.

Någon som vet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Jag trodde det stod när man loggade in, men du ser kanske bara målnummer.
ring KFM och be dom skicka en lista över skulderna.
Det är dock bara dom skulder som ligger för indrivning du får då, om du har andra skulder utöver det så syns det inte.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Hej Alla!

Kikar dagligen här inne. Hjälper mig mkt då jag är fast hos KFM.

Ska nu söka skuldsanering och undrar om man kan se exakt skuld till varje man är skyldig? Nu då jag loggar in på mina sidor ser jag bara antal skulder och belopp men inget mer info till vem skulder är till.

Någon som vet ?
Ta hjälp av budget-skuldrådgivare så hjälper de dig med det.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Så ser det ut för mig också. Men längst ner på sidan finns en knapp som heter "Skulder" där man kan få upp en lista över aktuella och avslutade ärenden.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Så ser det ut för mig också. Men längst ner på sidan finns en knapp som heter "Skulder" där man kan få upp en lista över aktuella och avslutade ärenden.
Fast du ser bara skulderna som hamnat hos kfm. Övriga skulder får du nog sätta dig ner och luska fram själv :)
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
På fliken skulder så ser du skulden och vem skulden är till iaf gjorde jag det innan jag fick skuldsanering, kollar man dagligen så kan man ser räntan ticka på...

Jag mailade alla jag kom ihåg att jag lånad av och bad om aktuellt skuldsaldo innan jag ansökte om skuldsanering. Missade några men alla utom 3st rapporterade själv in under poit månaden.

Är du dock på gränsen till att kunna få skuldsanering, så kan det få stora konsekvenser om du glömmer rapportera in vissa lån, kan leda till att handläggaren inte tycker du är på obestånd, fast du egentligen är det.
 

Palace

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
31 Juli 2017
Meddelanden
272
Mottagna reaktioner
107
Poäng
307
Jag trodde det stod när man loggade in, men du ser kanske bara målnummer.
ring KFM och be dom skicka en lista över skulderna.
Det är dock bara dom skulder som ligger för indrivning du får då, om du har andra skulder utöver det så syns det inte.

Tack för svaret. Ja det står bara målnummer.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Tack , ja kanske ska göra det. Men tror jag ska försöka göra ansöka själv.

Tar 4 månader innan dem börjar jobba med din ansökan, så ansöker du själv och bokar tid hos budget-skuldrådgivare, så hinner dem förmodligen hjälpa dig med kompletteringar under tiden.
 

Palace

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
31 Juli 2017
Meddelanden
272
Mottagna reaktioner
107
Poäng
307
På fliken skulder så ser du skulden och vem skulden är till iaf gjorde jag det innan jag fick skuldsanering, kollar man dagligen så kan man ser räntan ticka på...

Jag mailade alla jag kom ihåg att jag lånad av och bad om aktuellt skuldsaldo innan jag ansökte om skuldsanering. Missade några men alla utom 3st rapporterade själv in under poit månaden.

Är du dock på gränsen till att kunna få skuldsanering, så kan det få stora konsekvenser om du glömmer rapportera in vissa lån, kan leda till att handläggaren inte tycker du är på obestånd, fast du egentligen är det.

Tack för tipset! Vet att några är såld vidare så kanske kommer missa nån i ansökan. Bästa är väl kanske att ringa KFM och be om en lista på skulderna som Lasseman skrev.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp