Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ser ni på framtiden ?

Ja jag är spelmissbrukare och självklart är det en sjukdom. Men jag menar man kan ju inte skylla på någon annan.
Det var trots allt jag som gjorde den där första insättningen på 200 kr som blev mitt fall.
Hade jag inte vunnit där så hade jag förmodligen inte fortsatt spelat och ”förstört” livet.

Men nu längre är det inte problemet utan snarare hur man ska orka gå vidare och blicka framåt. Hur man ska orka få tillbaka livet och kunna få känna glädje igen.
Allt känns bara så tungt och hopplöst, ingen framtid att se fram emot inte ens en strimma ljus i tunneln.

Vad sugigt Erik med att allt ändrades. Men som du vet får du acceptera din nya verklighet och jobba utifrån det.
Du verkar inte ha en massa olika sms-lån så det kan du nog vara glad för. Du kommer antagligen inte vara ensam för alltid, det kommer ta tid att "jobba upp dig själv" igen och börja älska dig själv jättemycket. Jag jobbade i flera månader på att bli fri spelmissbruket, halkade dit igen och vann pengar, 63.000 som hade täckt hälften av alla sms-lån och misslyckades med att plocka ut det så självföraktet är på topp!

Hur jag ser på min framtid? Är förbannad i kroppen över att ha lån men ser ljust på framtiden. Jag skriver klart min utbildning och säljer så mycket jag kan och städar, hänger med familjen. Bryter ihop och går vidare.
Jag tror det kanske kan hjälpa att skriva listor, typ: "Det här kan jag få om det går halvdåligt framöver", och en som beskriver var du kan nå inom ett halvår eller år om det går halvbra och en lista på vad du kan få om ditt drömscenario inträffar. Sen visualiserar du att du ska nå så långt som möjligt mot drömscenariot och ger dig f-n på att nå dit.
Jag vet att det är tråkigt och svårt men det kan alltid bli värre och därför måste du bara köra på och inte stanna vid motgångar. För motgångar kommer komma.

Kämpa på... från en som sålt flera hundra saker, fortsätter sälja och måste in med 100.000 snabbt inom ett par månader för att inte gå under och har fullständig panik inombords... men inte kan göra så mycket mer än vad jag gör. Bitter sweet.

Nej inga sms lån, har ett snabblån som ligger och tickar lite och det ska lösas först av allt sen då det har hög ränta.

Och jag vet att jag kan ju inte ändra på det som redan är gjort utan måste försöka se framåt och göra det bästa utav det men hade varit så mycket lättare om man hade kunnat känna att man är på väg åt rätt håll, haft någon som kunde stöttat en på vägen och få tankarna på annat.

Tack för peppningen

Nej inga sms lån, har ett snabblån som ligger och tickar lite och det ska lösas först av allt sen då det har hög ränta.

Och jag vet att jag kan ju inte ändra på det som redan är gjort utan måste försöka se framåt och göra det bästa utav det men hade varit så mycket lättare om man hade kunnat känna att man är på väg åt rätt håll, haft någon som kunde stöttat en på vägen och få tankarna på annat.

Tack för peppningen

Jag tror du kommer klara det. Jag vill också vara skuldfri direkt och ha världens finaste hus och man ser andra som har allt man vill ha och det är så himla jobbigt men det kanske får en att jobba hårdare än någonsin. :l har slut på idéer snart på hur man får in pengar :D

Ja jag är spelmissbrukare och självklart är det en sjukdom. Men jag menar man kan ju inte skylla på någon annan.
Det var trots allt jag som gjorde den där första insättningen på 200 kr som blev mitt fall.
Hade jag inte vunnit där så hade jag förmodligen inte fortsatt spelat och ”förstört” livet.

Men nu längre är det inte problemet utan snarare hur man ska orka gå vidare och blicka framåt. Hur man ska orka få tillbaka livet och kunna få känna glädje igen.
Allt känns bara så tungt och hopplöst, ingen framtid att se fram emot inte ens en strimma ljus i tunneln.

Det är ju när man fått första kicken man som missbrukare går åt "fel håll" hade du inte vunnit finns det faktiskt en rätt stor risk att du skulle redan där ha fortsatt som missbrukare gör med att försök lite till.

Jag menar att det som gör att vi fastnar att vi fortsätter fast "vi vet bättre" det är ju sjukdommen, för det är det som skiljer oss åt från de som kan hantera spel.

Ingen frisk människa spelar frivilligt bort sin lön med start den 25 klockan 00.00.01 som jag gjort allt för många ggr.

Senast ändrad:
Jag tror du kommer klara det. Jag vill också vara skuldfri direkt och ha världens finaste hus och man ser andra som har allt man vill ha och det är så himla jobbigt men det kanske får en att jobba hårdare än någonsin. :l har slut på idéer snart på hur man får in pengar :D

Haha ja men lite så :D sen världens sämsta tålamod på det också.
Får försöka att kämpa bara och ta ”rätt” beslut framöver.

Det är ju när man fått första kicken man som missbrukare går åt "fel håll" hade du inte vunnit finns det faktiskt en rätt stor risk att du skulle redan där ha fortsatt som missbrukare gör med att försök lite till.

Jag menar att det som gör att vi fastnar att vi fortsätter fast "vi vet bättre" det är ju sjukdommen fel ö, för det är det som skiljer oss 9t från de som kan hantera spel.

Ingen frisk människa spelar frivilligt bort sin lön med start den 25 klockan 00.00.01 som jag gjort allt för många ggr.

Hade jag förlorat i början så är jag väldigt säker på att jag inte fortsatt där då detta spel var så otroligt nytt för mig.

Däremot längre fram när man spelat ett tag så försvann det tänket och det spela ingen roll hur mycket man förlora för man trodde man skulle vinna tillbaka igen.
Jag vann en rejäl summa också men hade problem att få ut den så tillslut var den med borta.
Den kunde löst alla lån, ny bil och haft kontantinsats till hus så ja jag är lite bitter. Men men jag var nog tvungen att spela bort den för att inse att nu är det slut.

Ja, jag vet att jag är dum nu men jag är glad att jag fick prova att ha mycket pengar på banken några gånger för nu har man fått mersmak och om man inte kan kontrollera spelimpulser får man väl jobba sig upp så man kan köpa lite grejer. Är lite mer motiverad än innan att "kämpa", entreprenöra och spara än när det kändes som att 100.000 var jätteoöverkomligt. If you get me?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp