• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag hantera min mamma

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Kan du inte prata med henne och fråga om det verkligen skulle lugna henne så mycket om hon fick se dina kontoutdrag? Det kan ju vara ett förslag då så hon förstår att du inte spelar/shoppar massa onödigt.. och om ni kommer överens om det, säg åt henne att hon måste sluta tjata på dig. Förstår att du har det jobbigt :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kan du inte prata med henne och fråga om det verkligen skulle lugna henne så mycket om hon fick se dina kontoutdrag? Det kan ju vara ett förslag då så hon förstår att du inte spelar/shoppar massa onödigt.. och om ni kommer överens om det, säg åt henne att hon måste sluta tjata på dig. Förstår att du har det jobbigt :/


Men jag tkr inte jag ska behöva göra de:( då kommer hon påpeka alla saker ännu mer o varför ja köpt de o det osv...:( o messar varje dag om allt möjligt o tjat om pengar varför ja gjorde så är den ständiga frågan som kommer varje dag fast ja förklarat hundra gånger.......Sen lägger hon sig även i andra saker som hon inte har me o göra så jag blir lixom så less. Hennes tjat gör mig stressad o stress behöver ja inte just nu :(
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Säg att du blir stressad av hennes tjat och att stress ökar risken för att ditt ofödda barn ska må dåligt och att det i värsta fall kan leda till ytterligare en förlust. Fråga om hon vill ha det på sitt samvete.



Exakt så har jag förklarat...en gång ringde hon o sa nu måste vi träffas o prata om de här o varför du tog dessa lån sen ville hon att ja skulle fixa papper på lånet företagen o hur mkt exakt ja lånat osv. Jag har förklarat för henne tusen gånger så jag brann av på de telefon samtalet...hon stressar mig bara o ältar samma sak om o om igen.

Min pappahar ju oxå varit me o betalat på detta....han har sagt att ja måste ta mig i kragen o fixa allt nu vilket ja e på god väg o göra sen har vi inte pratat mer om detta..han ringer nån gång i veckan o frågar hur de e o så...medans min mamma varje dag håller på. Förra veckan ringde hon o skrek i telefonen....
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Fast jag kan förstå henne också. Om man ser det ur hennes synvinkel, hon har hjälpt dig 2 ggr med pengar. Självklart är hon livrädd det ska hända ännu en gång. Du får försöka bygga upp tilliten igen, kanske genom att bland annat visa kontoutdrag. Har du inget att dölja så gör det ju inget?
När jag var i mitt spelmissbruk var min man likadan. Ända tills jag släppte ifrån mig bankdosa, Swish osv. Då först lugnade han ner sig. Dom mår självklart också dåligt om dom inte har kontroll.
Du har gjort samma sak 2 ggr, hon har tappat förtroendet för dig. Du måste möta henne på halva vägen om ni ska bygga upp er relation till 100% igen.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Men jag tkr inte jag ska behöva göra de:( då kommer hon påpeka alla saker ännu mer o varför ja köpt de o det osv...:( o messar varje dag om allt möjligt o tjat om pengar varför ja gjorde så är den ständiga frågan som kommer varje dag fast ja förklarat hundra gånger.......Sen lägger hon sig även i andra saker som hon inte har me o göra så jag blir lixom så less. Hennes tjat gör mig stressad o stress behöver ja inte just nu :(
Mina föräldrar har hjälpt mig med mina skulder, en hel del.. jag har fått höra det ena och det andra.. pga frustration och för att jag är deras dotter såklart, mina föräldrar vill mig bara väl och är förkrossade över att jag har satt mig i den här situationen. Jag visar gärna upp mina kontoutdrag om det önskas, har inget och dölja. Om det får mina föräldrar att må bättre och känna ett lugnt så är det så det får bli. Vi har väl inte riktigt samma situation då jag inte får utskällningar men tilliten är vääääldigt svår att bygga upp igen.. det här är trots allt 2 år sedan snart som allt uppdagades. Vad är det för saker som hon skulle klaga på som du har köpt? Man måste ju få leva även lixom, inte över sina tillgångar men du förstår vad jag menar..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp