• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag klara detta?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
569
Mottagna reaktioner
275
Poäng
447
Misskött kredit = betalningsanmäkrning.
Då försvinner den 2025.. Så bit ihop och kör snöbollsmetoden.
Försöka snåla in på mat och storkoka. Kolla över försäkringar och abonnemang var ni kan spara mer.
T.ex många har netflix, disneychannel, viaplay osv.. Helt onödigt när man sitter i en sits likt denna.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Hej allihopa!
Jag fick in 12000:- på skatten och fick 10000:- av en av mina föräldrar att försöka släcka något. Ska jag lägga allt på Binly tycker ni?
det blir ju ändå 22000:- in där och då är den släckt nästa månad!
Eller hur hade ni resonerat?
Har du ingen buffert så rekommenderar jag att du lägger undan minst 5000 kr som du inte rör utan i undantagsfall.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Hej allihopa!
Jag fick in 12000:- på skatten och fick 10000:- av en av mina föräldrar att försöka släcka något. Ska jag lägga allt på Binly tycker ni?
det blir ju ändå 22000:- in där och då är den släckt nästa månad!
Eller hur hade ni resonerat?
Låt 5000kr ligga kvar som sparade pengar.
Resten på mindre lån först och få bort dem helt.
Vivius och St1 frigör 2700kr för dig/månad.
Du använder sedan 2700kr/månad för att betala alla småkrediter så som:

Walley Royal 1562:- 140:-
Walley sportshopen 733:- 60:-
Walley protein 747:- 60:-
Elpy Ellos 484:- 60:-
Elpy Ellos 2728:- 150:-
Elpy Jotex 1023:- 15

Om tre månader har du fått bort vivius, st1 plus ovanstående. Du ökar dina chanser till samlingslån om du snyggar till dina utgifter.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Låt 5000kr ligga kvar som sparade pengar.
Resten på mindre lån först och få bort dem helt.
Vivius och St1 frigör 2700kr för dig/månad.
Du använder sedan 2700kr/månad för att betala alla småkrediter så som:

Walley Royal 1562:- 140:-
Walley sportshopen 733:- 60:-
Walley protein 747:- 60:-
Elpy Ellos 484:- 60:-
Elpy Ellos 2728:- 150:-
Elpy Jotex 1023:- 15

Om tre månader har du fått bort vivius, st1 plus ovanstående. Du ökar dina chanser till samlingslån om du snyggar till dina utgifter.
Så tänkte jag också först men sen såg jag att Binly kostar över 5000 kr/månad så då frigör man en hel del bara genom att få bort den.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Så tänkte jag också först men sen såg jag att Binly kostar över 5000 kr/månad så då frigör man en hel del bara genom att få bort den.
Förvisso, men man frigör 1/2 månadskostnaden denna månad och nästkommande månad kan man städa upp de allra minsta krediterna och då tänker jag att det ger bättre förutsättningar för samlingslån då man snyggar till ekonomin och kanske kan ta resten av lånen och krediterna på ett samlingsån om 200k. Det borde ju sänka månadskostnaderna rejält.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Ett alternativ är ju att du betalar in en summa till det gemensamma hushållet (ex 5000kr för mat och transport) och allt annat går till lånen, att ni gör det som en gemensam kraftansträngning. Då kan du verkligen bli av med många lån snabbt. Och det är inte för alltid utan säg, under tre månader så gör ni på det sättet. Med förutsättningen att hans inkomst täcker löpande utgifter. Lagom till sommaren så har ni både städat din ekonomi och kan andas ut under semestern (förhoppningsvis).
 

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Jag har en buffert på 10000:- redan. Så jag känner att nu kör jag bara på lån? Måste jag ta något därifrån så får jag fylla på där sen.

Jag betalade idag ellos på 440,62:- & Walley på 1562:-. Så dem är helt borta ! Spara ändå 200:- som jag kan lägga på någon annan. Sen lägger jag in 20000:- på Binly. Jag har tagit extra pass så de blir ca 7000:- extra nästa månad, och då släcker jag Binly. Den ska bort.
Sen kommer jag försöka ta så mycket extra pass jag kan fram till sommaren, så att iallafall alla små skulder plus hälften av credifi försvinner.
jag spyr på den här skiten, aldrig känt mig så
Äcklad av mig själv.. alltså kommer ALDRIG mer hamna i den här sitsen.. Alla pengar borta på skitsaker. Kläder, skor, spelande. Alltså nä!!
Har även sålt på Vinted nu i 3 dagar som blivit 1230:-! På kläder som jag bara hade i garderoben. När jag får ut dem, så ska jag släcka någon mer liten skuld. En liten lättnad i detta iallafall.. :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Jag har en buffert på 10000:- redan. Så jag känner att nu kör jag bara på lån? Måste jag ta något därifrån så får jag fylla på där sen.

Jag betalade idag ellos på 440,62:- & Walley på 1562:-. Så dem är helt borta ! Spara ändå 200:- som jag kan lägga på någon annan. Sen lägger jag in 20000:- på Binly. Jag har tagit extra pass så de blir ca 7000:- extra nästa månad, och då släcker jag Binly. Den ska bort.
Sen kommer jag försöka ta så mycket extra pass jag kan fram till sommaren, så att iallafall alla små skulder plus hälften av credifi försvinner.
jag spyr på den här skiten, aldrig känt mig så
Äcklad av mig själv.. alltså kommer ALDRIG mer hamna i den här sitsen.. Alla pengar borta på skitsaker. Kläder, skor, spelande. Alltså nä!!
Har även sålt på Vinted nu i 3 dagar som blivit 1230:-! På kläder som jag bara hade i garderoben. När jag får ut dem, så ska jag släcka någon mer liten skuld. En liten lättnad i detta iallafall.. :)
Vilken inspiration du är!
Men bli inte äcklad på dig själv, bli öcklad på lånen. Det är jag, känner mig så less på alla lån och att så alla pengar försvinner i det stora lånhålet varje månad. Andra kan spara, köpa det de behöver, unna sig saker. Medans våra pengar går till lån och räntor. DET äcklar mig.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 667
Mottagna reaktioner
7 082
Poäng
4 807
Och vilken skillnad det kommer bli för dig när du får bort Binly och credifi, bara fortsätta vidare och släcka de andra en efter en :tummen:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp