Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hur ska man förhandla med inkasso

• Trådstartare
  • Start datum
Hej.Undrar om hur i hela friden man ska gå till väga för att förhandla med inkassobolagen?
Det handlar ju om att få till bra och realistiska avbetalnings planer...
Frysa räntan kanske..osv
När man tittar på Lyxfällan så verkar det ju som att inkassobolagen aldrig är omöjliga,bara för att det sänds i tv eller..
Den erfarenheten som jag har är att det är jättesvårt att få till en avbplan som går att följa och ofta beror det på för hög summa per månad,och jag har inte bara ett inkasso utan flera, så det blir ju ohållbart till slut!! Så inte fan vill dessa inkassobolag att man ska bli skuldfri...!! Orken tryter och jag ger fan upp snart!!

Hej.Undrar om hur i hela friden man ska gå till väga för att förhandla med inkassobolagen?
Det handlar ju om att få till bra och realistiska avbetalnings planer...
Frysa räntan kanske..osv
När man tittar på Lyxfällan så verkar det ju som att inkassobolagen aldrig är omöjliga,bara för att det sänds i tv eller..
Den erfarenheten som jag har är att det är jättesvårt att få till en avbplan som går att följa och ofta beror det på för hög summa per månad,och jag har inte bara ett inkasso utan flera, så det blir ju ohållbart till slut!! Så inte fan vill dessa inkassobolag att man ska bli skuldfri...!! Orken tryter och jag ger fan upp snart!!
Kan du tala om vilka inkassobolag det gäller om det är någon av de större eller smslåneföretagens egna.

Det är Intrum justitia (meddelande lån o risicum,okq8 kort),Svea inkasso (ferratum o folkia) Gothia (viaconto) Lindorff (ellos konto,stadium) Reka inkasso,har jag fått 250/mån men kommer inte kunna betala det om jag inte får bra avbplan hos övriga..Sen är det Onea och Vivus,som jag förlängt o förlängt..
Allektum (finaref lån) Usch detta är bara för mycket...

Det är Intrum justitia (meddelande lån o risicum,okq8 kort),Svea inkasso (ferratum o folkia) Gothia (viaconto) Lindorff (ellos konto,stadium) Reka inkasso,har jag fått 250/mån men kommer inte kunna betala det om jag inte får bra avbplan hos övriga..Sen är det Onea och Vivus,som jag förlängt o förlängt..
Allektum (finaref lån) Usch detta är bara för mycket...

Det jag vet är att det är svårt att omförhandla en redan avtalad avbetalningsplan det brukar stå att följer man inte planen och betalar i tid så går skulden till KFM. Men jag tycker du kan ta kontakt med dina inkassobolag och förklara din situation och att de är bättre att de får lite mindre varje månad på längre tid (de tjänar ju ränta på det) än att skulden går till KFM då tar de ju längre tid för dem att få betalt. Jag vet inte vilka som kan tänkas gå med på det men det kan ju inte skada att fråga om du tror att det kan underlätta för dig att få ner månadsbeloppen. Rätta mig gärna om jag har fel någon annan som är bättre insatt i detta.

Tack,tack för svaret...är nog som du säger,att det är svårt att omförhandla!! Men jag ska göra ett sista försök,annars ser jag ingen annan utväg än att släppa allt till kfm!! Vill ju inte det men vad ska jag göra...ingen kan ju komma och säga att jag inte försökt iallafall ! Att jag inte skulle skuldsatt mej så här vet jag mycket väl och varför är en helt annan historia!
Försöker blicka framåt men det är fanimej inte lätt och jag vet att efter ha läst på forumet att jag inte är ensam om att ha ekonomiska problem!! Så skönt att jag hittade forumet,ska regga mej! Må gott

Tack,tack för svaret...är nog som du säger,att det är svårt att omförhandla!! Men jag ska göra ett sista försök,annars ser jag ingen annan utväg än att släppa allt till kfm!! Vill ju inte det men vad ska jag göra...ingen kan ju komma och säga att jag inte försökt iallafall ! Att jag inte skulle skuldsatt mej så här vet jag mycket väl och varför är en helt annan historia!
Försöker blicka framåt men det är fanimej inte lätt och jag vet att efter ha läst på forumet att jag inte är ensam om att ha ekonomiska problem!! Så skönt att jag hittade forumet,ska regga mej! Må gott

Ja det är skönt att få "prata av sig" här även om mina problem inte är så stora som dina så underlättar det att vara inne här och även om det kan finnas någon dumskalle här som vill provocera är 99.9% ärliga och stöttande och vill hjälpa till om man undrar över något.Det är bara att fråga igen om vi kan hjälpa till.

Hej igen :) En fråga om när man ska regga sig, min mailadress kommer väl aldrig bli synlig för andra väl? Efts då förblir jag ju ej anonym....

Din mejladress syns aldrig så du är helt anonym för oss andra, vi "känner" dig bara via ditt "namn" i forumet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp