• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur ska man orka?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
I min ansökan kunde man inte se ålder på skulden så jag är nyfiken på hur de visste att dina lån var nya ?
KF ringde mig när det började titta på mitt ärende och frågade om jag hade ordning på min ekonomi i dagsläget och frågade när jag tog senaste lånet.
Mvh Bridget
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
KF ringde mig när det började titta på mitt ärende och frågade om jag hade ordning på min ekonomi i dagsläget och frågade när jag tog senaste lånet.
Mvh Bridget
Okej.
Då förstår jag.
Fick också den frågan innan inledande och mitt svar var inte så populärt men i slutändan fick jag ändå inledande.
Det kan dock bli mitt fall i slutändan.
Vi får se. -:)
När ska du söka igen ?
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
KF ringde mig när det började titta på mitt ärende och frågade om jag hade ordning på min ekonomi i dagsläget och frågade när jag tog senaste lånet.
Mvh Bridget

Vad menade dem med, om du hade koll i dagsläget ? Och Hade du koll på när ditt senaste lån var taget? Eller varför det oxå en av anledningarna till att du fick avslag ?

För många som har många borgenärer kan det vara skit svårt och hålla koll på, jag minns inte när jag tog senaste lånet faktiskt mer än i början på 2017. Dessutom skickas det påminnelse på vissa som inte skickats till kfm eftersom jag har fler skulder på samma bolag tex Lowell, där har jag tre skulder vars den största skulden ligger hos kfm och är med min utmätning. De anser att det då kommer ta längre tid för dem att få sina pengar om de skickar alla till kfm och börjar istället med en och skickar då och då påminnelse på resterande att de saknar uppgörelse med mig i dessa ärende. Jag tycker iaf det är för jävla drygt!
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Min ekonomi har jag annars god koll på och betalar allt som ska betalas, inga nya skulder eller nya obetalda förutom återkrav på CSN som togs 2016 men som hamnade hos kfm oktober 2018 ...kommer att få ett återkrav nästa år oxå för 2017 men om jag hinner få inledande innan dess så kommer jag att kunna dela upp den och betala av med den lönen jag kommer att få behålla (juni lön).
Ansökte om skuldsanering den 17okt -18
Så håller verkligen tummarna på jag får ett inledande ...
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Okej.
Då förstår jag.
Fick också den frågan innan inledande och mitt svar var inte så populärt men i slutändan fick jag ändå inledande.
Det kan dock bli mitt fall i slutändan.
Vi får se. -:)
När ska du söka igen ?
Hej
Jag sökte i slutet av november, och nästa gång de ringer har det gått 1,5 år så då kan de inte skylla på det i alla fall. Men det är ju så lång väntan.
Mvh
Bridget
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Vad menade dem med, om du hade koll i dagsläget ? Och Hade du koll på när ditt senaste lån var taget? Eller varför det oxå en av anledningarna till att du fick avslag


För många som har många borgenärer kan det vara skit svårt och hålla koll på, jag minns inte när jag tog senaste lånet faktiskt mer än i början på 2017. Dessutom skickas det påminnelse på vissa som inte skickats till kfm eftersom jag har fler skulder på samma bolag tex Lowell, där har jag tre skulder vars den största skulden ligger hos kfm och är med min utmätning. De anser att det då kommer ta längre tid för dem att få sina pengar om de skickar alla till kfm och börjar istället med en och skickar då och då påminnelse på resterande att de saknar uppgörelse med mig i dessa ärende. Jag tycker iaf det är för jävla drygt!
Hej
KF frågade om jag hade koll på min ekonomi, alltså betalade mina räkningar som jag skulle osv. Och sedan när jag tog mitt senaste lån, de tyckte senaste skulden var för ny och ville se en tydlig brytpunkt.

Mvh
Bridget
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp