Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hur skall jag göra, medlemslån eller lendo
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xon" data-source="post: 49687"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag har genom åren spenderat allt mer pengar. Då och då har jag lyckats samla ihop det i ett samlingslån men fram till för ett år sedan har jag alltid börjat använda krediterna en månad senare. </p><p></p><p>För ca ett år sedan fick jag ett samlingslån på ca 290.000:- Tur var det för situationen var verkligen utom all kontroll. Ni vet sms- lån för att betala amortering, sms- lån för att betala sms- lån osv... Alla större summor som skatteåterbäring och bonusar gick till att lösa akuta kreditproblem. </p><p></p><p>Den här gången bestämde jag mig dock och hade disciplinen att avsluta alla krediter. Utöver det så har jag slutat köpa en massa meningslösa kapitalvaror och avslutat alla onödiga abonnemang. Ekonomin har blivit så bra att jag till och med kan spara några tusenlappar i månaden, vilket jag inte gjort på över 15 år. En helt underbar känsla!</p><p></p><p>Nu vill jag så snabbt som möjligt bli av med samlingslånet. Det är idag dryga 260.000:- till en ränta om ca 6,5%. Tänker mig att jag kan betala av det på ca 5 år. </p><p></p><p>Jag har utöver detta lån en outnyttjad kredit på 70.000:- som jag behållit som säkerhet ifall något akut skulle uppstå med huset innan jag har tillräckligt hög egen buffert. Äger även ett hus tillsammans med min sambo, det vill jag inte belåna ytterligare. Hon är inte aktuell som medsökande då hon har sitt eget lån. Min taxerade inkomst 2014 var 417.000:- kr och underskottet låg på 81.000:- </p><p></p><p>Till min stora chock och förvåning hade jag 0,1% i kreditbetyg när jag kontrollerade min uc idag.</p><p></p><p>Till min fråga: Skall jag försöka söka ett medlemslån via facket till en ränta om 4,93% eller kan man få en bättre ränta hos <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a>? Jag är även rädd för att dra på mig onödiga förfrågningar vid ett eventuellt avslag på ett medlemslån. </p><p></p><p>Min kreditupplysning bär också dystra spår från tiden innan samlingslånet. Kan det vara idé att vänta ut det eller spelar det ingen roll när man har ett högt kreditbetyg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xon, post: 49687"] Hej! Jag har genom åren spenderat allt mer pengar. Då och då har jag lyckats samla ihop det i ett samlingslån men fram till för ett år sedan har jag alltid börjat använda krediterna en månad senare. För ca ett år sedan fick jag ett samlingslån på ca 290.000:- Tur var det för situationen var verkligen utom all kontroll. Ni vet sms- lån för att betala amortering, sms- lån för att betala sms- lån osv... Alla större summor som skatteåterbäring och bonusar gick till att lösa akuta kreditproblem. Den här gången bestämde jag mig dock och hade disciplinen att avsluta alla krediter. Utöver det så har jag slutat köpa en massa meningslösa kapitalvaror och avslutat alla onödiga abonnemang. Ekonomin har blivit så bra att jag till och med kan spara några tusenlappar i månaden, vilket jag inte gjort på över 15 år. En helt underbar känsla! Nu vill jag så snabbt som möjligt bli av med samlingslånet. Det är idag dryga 260.000:- till en ränta om ca 6,5%. Tänker mig att jag kan betala av det på ca 5 år. Jag har utöver detta lån en outnyttjad kredit på 70.000:- som jag behållit som säkerhet ifall något akut skulle uppstå med huset innan jag har tillräckligt hög egen buffert. Äger även ett hus tillsammans med min sambo, det vill jag inte belåna ytterligare. Hon är inte aktuell som medsökande då hon har sitt eget lån. Min taxerade inkomst 2014 var 417.000:- kr och underskottet låg på 81.000:- Till min stora chock och förvåning hade jag 0,1% i kreditbetyg när jag kontrollerade min uc idag. Till min fråga: Skall jag försöka söka ett medlemslån via facket till en ränta om 4,93% eller kan man få en bättre ränta hos [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL]? Jag är även rädd för att dra på mig onödiga förfrågningar vid ett eventuellt avslag på ett medlemslån. Min kreditupplysning bär också dystra spår från tiden innan samlingslånet. Kan det vara idé att vänta ut det eller spelar det ingen roll när man har ett högt kreditbetyg? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Hur skall jag göra, medlemslån eller lendo
Topp