Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hur snabbt går det till inkasso och sedan kfm?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jägob Lögoinen" data-source="post: 251060" data-attributes="member: 4905"><p>Alltså jag är ju inget proffs men börja allra först med att räkna ihop vad de övriga lånen (som inte är hos inkasso kostar dig i månaden) och sedan räkna på vad lånen som är hos inkasso kostar. Räkna sedan ihop de totala utgifterna och se om det ens är möjligt att få allting betalt varje månad (förmodligen inte) se till att försöka verkligen prioritera att betala gothia då de kan skicka vidare till KFM snabbt, prioritera att betala klart intrum då jag antar att den är närmast i tiden att bli slutbetald. Se till hålla <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068" target="_blank">fairlo</a> vid liv (antar att du har minst 10 000 där) och det lär vara en stor summa som kan riskera att gå till inkasso ifall du inte betalar dem, dessutom så kan du göra uttag därifrån om du har minst 1000 kronor i krediter där. Uppmanar inte till att ta nya lån men nu måste du släcka bränder. Släpp <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2" target="_blank">ferratum</a> skulle jag säga till inkasso, det blir billigare för dig i längden dock inte för stunden förvisso. Släpp absolut inte smspengar då de har Arvato finance som inkassobolag (gothia). Du bör inte släppa klarna och flexlimit samtidigt ifall du tänkt att släppa någon av dem, risken är att du får samma inkassobolag (Sileo eller legalis). Sen får du helt enkelt försöka släppa de lägsta skulderna till inkasso, då det är jobbigare att ha ett stort ärende hos inkasso än ett litet enligt mig. Detta också i och med att det ska kännas bekvämt att inte hamna hos KFM. Jag förstår ju att detta både låter lättare sagt än gjort och dessutom att några av tipsen/råden är väldigt uppenbara men det är vad jag tänker är bästa alternativet. Utöver det får du försöka leva sparsamt, försöka sälja av saker i den mån det går och försöka förhandla med företagen i den mån det går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jägob Lögoinen, post: 251060, member: 4905"] Alltså jag är ju inget proffs men börja allra först med att räkna ihop vad de övriga lånen (som inte är hos inkasso kostar dig i månaden) och sedan räkna på vad lånen som är hos inkasso kostar. Räkna sedan ihop de totala utgifterna och se om det ens är möjligt att få allting betalt varje månad (förmodligen inte) se till att försöka verkligen prioritera att betala gothia då de kan skicka vidare till KFM snabbt, prioritera att betala klart intrum då jag antar att den är närmast i tiden att bli slutbetald. Se till hålla [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9068"]fairlo[/URL] vid liv (antar att du har minst 10 000 där) och det lär vara en stor summa som kan riskera att gå till inkasso ifall du inte betalar dem, dessutom så kan du göra uttag därifrån om du har minst 1000 kronor i krediter där. Uppmanar inte till att ta nya lån men nu måste du släcka bränder. Släpp [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/2"]ferratum[/URL] skulle jag säga till inkasso, det blir billigare för dig i längden dock inte för stunden förvisso. Släpp absolut inte smspengar då de har Arvato finance som inkassobolag (gothia). Du bör inte släppa klarna och flexlimit samtidigt ifall du tänkt att släppa någon av dem, risken är att du får samma inkassobolag (Sileo eller legalis). Sen får du helt enkelt försöka släppa de lägsta skulderna till inkasso, då det är jobbigare att ha ett stort ärende hos inkasso än ett litet enligt mig. Detta också i och med att det ska kännas bekvämt att inte hamna hos KFM. Jag förstår ju att detta både låter lättare sagt än gjort och dessutom att några av tipsen/råden är väldigt uppenbara men det är vad jag tänker är bästa alternativet. Utöver det får du försöka leva sparsamt, försöka sälja av saker i den mån det går och försöka förhandla med företagen i den mån det går. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Hur snabbt går det till inkasso och sedan kfm?
Topp