Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur snabbt kan jag bli skuldfri?

Hej!

Alla mina skulder har inte gått till Kronofogden ännu, så kan inte använda deras "Skuldprognos".
Löneutmätning startar snart och jag kommer därmed att behöva släppa resterande inkasso till Krf.

Totalt när allt kommer dit är troligtvis totalskulden 220,000 + alla kostnader som tillkommer med Krf och delgivning, ränta mm.

Jag har svårt att räkna hur det kan se ut, men vet att ni är många insatta i såna saker!

Det kommer att kunna dras ca 10,000:- i löneutmätning (kanske mer ibland)

Vad tror ni - kan jag bli skuldfri på 2,5 - 3 år??

Tacksam för hjälp!!

Hej!

Alla mina skulder har inte gått till Kronofogden ännu, så kan inte använda deras "Skuldprognos".
Löneutmätning startar snart och jag kommer därmed att behöva släppa resterande inkasso till Krf.

Totalt när allt kommer dit är troligtvis totalskulden 220,000 + alla kostnader som tillkommer med Krf och delgivning, ränta mm.

Jag har svårt att räkna hur det kan se ut, men vet att ni är många insatta i såna saker!

Det kommer att kunna dras ca 10,000:- i löneutmätning (kanske mer ibland)

Vad tror ni - kan jag bli skuldfri på 2,5 - 3 år??

Tacksam för hjälp!!
Omöjligt att säga när man inte vet vad räntorna blir hos fogden (dröjsmålsränta) sen beror det på hur många lån du har, har du 10 olika lån så splittas betalningen vilket gör att vissa lån pga räntan kommer öka varje månad ,några kommer räntan bara att betalas på så lånet minskar aldrig.
Så har du många lån så nej under 3 år blir det inte om du inte betalar in massa extra. Har du 2-3 st så ja då kan det gå på 3 år.

Oj ökar det så mycket?
Så om vi säger 3,5 år (42 månader)
420,000:- Har jag då betalat in...

Gör räntan att beloppet stiger till det dubbla på bara drygt 3 år.
Alltså 200,000 i ränta?

Oj ökar det så mycket?
Så om vi säger 3,5 år (42 månader)
420,000:- Har jag då betalat in...

Gör räntan att beloppet stiger till det dubbla på bara drygt 3 år.
Alltså 200,000 i ränta?
Räntan ökar ju en del när det blir dröjsmålsränta.
Men beror som sagt helt på hur många lån du har, har du 20 olika så får alla 500 var det täcker förmodligen inte räntan på alla så då betalas kapitalet aldrig ner.
Har du 4 lån lån får dem 2500 var så allt beror på hur många olika du står med

Så problemet blir att något lån minskar kanske varje månad medans andra bara stå still eller ökar (utan att veta ränta/ antal lån så bara ett exempel nu) 10000 betalning kan bli att din skuld minskar med 4000 kr varje månad bara pga att allt delas mellan dem olika långivarna och det blir inte optimalt för det täcker inte räntan på det stor tex och då ökar den skulden varje månad medans ngt av dem mindre lånen minskar lite. MEN som sagt allt beror på vilken ränta och hur många olika det är!

Nu hade jag betydligt mer(!) än 200k hos fogden men jag hade löneutmätning på 12500 i månaden och min skuld ökade med 8000 kr varje månad men hade ju då sjukt många olika och piss räntor på alla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp