• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur tätt mellan ansökningarna ska det vara?

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Jag undrar om man kan göra en ny ansökan om lån på Lendo när man nyligen gjort en? Finns det någon regel som säger att man får avslag direkt från vissa låneföretag om ansökningarna kommer för tätt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Om det finns erfarenhet av detta hur länge måste det gå innan ny ansökan kan göras?
 

kalleballr

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Januari 2012
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Skitsnack, 30 dagar ligger ett låneerbjudande från en bank och under dessa 30 dagar nekas samtliga nya ansökningar.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
384
Poäng
497
Skitsnack, 30 dagar ligger ett låneerbjudande från en bank och under dessa 30 dagar nekas samtliga nya ansökningar.
Han frågade inte om hur länge erbjudande låg kvar utan ungefär hur långt mellan ansökningarna. Och tror du inte c.a 3-4 månader mellan varje ansökan så ska du nog kolla med banker och liknade för du kommer få samma svar.
 

kalleballr

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Januari 2012
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Han frågade inte om hur länge erbjudande låg kvar utan ungefär hur långt mellan ansökningarna. Och tror du inte c.a 3-4 månader mellan varje ansökan så ska du nog kolla med banker och liknade för du kommer få samma svar.

Kommer få svaret 30 dagar, sprid inte bs
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Jag skulle vilja säga 6 månader mellan ansökan faktiskt, dels för att då kommer inte ditt UC score påverkas särskilt mycket, och enligt statistiken så har genomsnitt svensken som har 0.1-0,5 i uc risk ca 2-3 förfrågningar per år inte mer.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
60 dagar.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jag skulle vilja säga 6 månader mellan ansökan faktiskt, dels för att då kommer inte ditt UC score påverkas särskilt mycket, och enligt statistiken så har genomsnitt svensken som har 0.1-0,5 i uc risk ca 2-3 förfrågningar per år inte mer.
Skulle rekomendera detta också. Varför man måste söka stup i kvarten förstår jag inte.
Att man vill jämföra köper jag men låt det gå en tid mellan tillfällen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp