Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ?

Jag undrar... om man är 50 % sjukskriven när man får inledande alt beviljad skuldsanering vad händer när man börjar jobba heltid igen ?
Inkomsten kommer öka med 4-5000 kr då.
Räknas underhållet in som en inkomst vid skuldsanering ?

Antar du måste göra omprövning om hur mycket csn som ska dras?

Underhåll vet jag inte... men nån som vet om underhåll min fru får för hennes son från hans pappa räknas till min inkomst? Snurrigt, men hoppas ni fattar.

CSN ?
Vad händer med skusan vid inkomsthöjning ?

Kan man bli av med skusan om lönen höjs ?

Kan man bli av med skusan om lönen höjs ?

Bara om Du får en signifikant höjning, har läst på flera ställen om höjning motsvarande 4-5tkr/månad är att anse som signifikant och skall då redovisas.

Jag som årligen får bonus om 50-60tkr borde redovisa det den månaden den inkommer om jag någonsin skulle ansöka om sanering och får den beviljad.

Bara om Du får en signifikant höjning, har läst på flera ställen om höjning motsvarande 4-5tkr/månad är att anse som signifikant och skall då redovisas.

Alla, well iallafall, de flesta får ju liksom en lönehöjning årligen, så självklart försvinner inte din sanering bara för det! Jag tror ingen begär att Du ska tacka nej till en löne höjning, men som sagt, ovanstående paragraf kvarstår !

Jag som årligen får bonus om 50-60tkr borde redovisa det den månaden den inkommer om jag någonsin skulle ansöka om sanering och får den beviljad.

Från sjukskriven till 100 % är en höjning på 5000 kr.
Kan skusan avslutas då eller den omprövas bara på vilket belopp som ska betalas in dvs man behåller skusan men betalar mer till borgenärerna ?

Från sjukskriven till 100 % är en höjning på 5000 kr.
Kan skusan avslutas då eller den omprövas bara på vilket belopp som ska betalas in dvs man behåller skusan men betalar mer till borgenärerna ?

Som jag har förstått det, så omprövas den och omfördelas enligt din nya lön. Tror inte det innebär några tråkigheter för Dig så länge du ärligt/öppet och snabbt redovisar Din nya situation! Tror även Skusan har särskilda data system, som relativt enkelt räknar fram ny fördelnings nyckel!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp