Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hypotes som behöver svar!

Om jag skulle ha en skuld på 8000kr till ett inkasso bolag pga smslån som är hos kronofogden. Om jag skulle ringa dem och säga att de här 8000kr är omöjligt för mig att få fram och jag klarar inte av en avbetalningsplan heller då jag har pressad månadsinkomst. Men jag har 5000kr nu som jag kan ge om vi skriver av skulden.
Tror du det skulle finnas en möjlighet till att det går igenom?

Om jag skulle ha en skuld på 8000kr till ett inkasso bolag pga smslån som är hos kronofogden. Om jag skulle ringa dem och säga att de här 8000kr är omöjligt för mig att få fram och jag klarar inte av en avbetalningsplan heller då jag har pressad månadsinkomst. Men jag har 5000kr nu som jag kan ge om vi skriver av skulden.
Tror du det skulle finnas en möjlighet till att det går igenom?

Nej tror inte det går igenom tror att antingen skickar de till KFM eller så tar de dina 5000 och ger dig avbetalningsplan på resten.

Var det ursprungliga lånet på mer än 5000? I så fall kört, annars finns det väl exempel på tillfällen då det gått att förhandla ner räntor och avgifter, men svårt, mycket svårt.

Beror på vem som äger skulden. Om skulden är friköpt av ett inkassobolag exempelvis så har dom köpt den för ett underpris, då kan även du få en del avskrivet och dom gör ändå vinsten dom räknat med.

omöjligt är det inte, men osannolikt.

Hur gick det, gick de med på 5000kr?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp