• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hyra bostad med skulder

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Du har absolut inte fel, men jag ville ändå tillägga att i min erfarenhet från att ha harvat runt på andrahandsmarknaden i Göteborg så är det ibland viktigt för bostadsuthyrare hur mycket du har kvar varje månad. Jag har haft två tillfällen där jag nekats uthyrning inte på grund av betalningsanmärkningar men därför att hyran varit för stor del av inkomsten. De var OK med min betalningsanmärkning, men sade att de avstod mig därför att de inte trodde att det var hållbart med min dåvarande inkomst.

Är detta vanligt? Nä, det skulle jag inte vilja påstå. Men det händer.
Ja så klart men jag menar att om allt annat är som det ska så är inte skulder ett problem för att få bostad. Självklart att inkomsten måste vara tillräcklig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
267
Poäng
447
Detta är nog ytterst ovanligt. Har arbetat i fastighetsbranschen i 20+ år nu och aldrig har jag hört bostads uthyrarna göra det…
Jag fick frågan när jag sökte bostad men blev godkänd och där jag jobbar kollar vi inte det ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp