Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra flyttlastbil under skuldsanering

Som rubriken lyder, har någon lyckats göra detta? Jag är inne på mitt sista år med skuldsaneringen och vi ska flytta om två veckor.

Circle K är de som har en bil ledig just nu så det är där jag kommer att söka i så fall. Annars får sambon stå på hyran men det blir jag som kör.

När jag hade skuldsanering så var det blankt nej att hyra från cirkel q även nej att jag köra fast det var sambon som stod på kontraktet. Då det var bara hon som fick köra. Men detta vara 5 år sen så det kan ha ändrats

Kan bara dela med mig att det fungerade. Ringde till deras kundtjänst först för att kolla och de sa att det inte skulle vara några problem så jag chansade och det gick bra. 🙂

Vad bra det gick ! Har dom gjort kreditupplyssning på dig ?
När jag skulle hyra bil hos Circle K fick jag nej så man vågar ej testa längre. Dom tog kreditupplysning via CreditSafe på mig.
Har också skuldsanering.

Jag har inte fått någon upplysningskopia än, men när jag klickade på "BOKA" så tänkte hemsidan ett par sekunder och sedan fick jag en bekräftelse både på sidan och via mail att jag hade en bekräftat bokning av lastbilen. Så jag får utgå ifrån att det är i sin ordning.

Så du bokade via deras hemsida men du pratade innan med någon på Circle K och sa du har skuldsanering ?

Jag testade nu men det gick inte så det verkar lite olika bedömningar. 😀

Ja, jag ringde in och frågade rent allmänt, jag angav aldrig några personuppgifter. Han nämnde att det skulle vara en Creditsafe och då tänkte jag att det är värt ett försök.

Har inte sökt något alls sen skuldsaneringen startade så det var faktiskt lite nervöst och tog emot men nu handlade det inte om någon kredit eller något som en borgenär rimligen skulle kunna ha invändningar mot tänkte jag. 🙂

Konstigt att det inte fungerade för dig, man borde väl rimligtvis ha samma förutsättningar egentligen.

Ja , tror jag testade för ett år sen men jag hade skuldsaldo hos KF.
Idag har jag skuldsanering och betalningsanmärkning och tänkte bara testa efter din inlägg men blev ej godkänt.

Men bra att det gick bra för dig och det är lättnad när man har flyttbil. 👍

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp