Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hyra och kronofogden

Hej!
Frågan gäller för en bekant.
Det är så att hen har haft skulder till hyran hos inkasso men som kommer gå till vidare till kronofongden nu. Han har redan skulder hos kronofongden. Om han betalar skulden för hyran som hamnar hos kronofongden. Kommer de pengarna gå till skulden för hyran eller kommer kronofongden fördela på andra skulder?

Hej!
Frågan gäller för en bekant.
Det är så att hen har haft skulder till hyran hos inkasso men som kommer gå till vidare till kronofongden nu. Han har redan skulder hos kronofongden. Om han betalar skulden för hyran som hamnar hos kronofongden. Kommer de pengarna gå till skulden för hyran eller kommer kronofongden fördela på andra skulder?
Hyran som går till KFM innebär vräkning i värsta fall.

man kan specifikt betala in för enskild skuld på mina sidor hos kfm

Betala för specifik skuld så blir den betald. Betalning generellt fördelas på alla skulder.

Kan bli avhyst även om det betalas för övrigt.

Har har inte blivit delgiven än. När han blir delgiven för han fakturan med? Har aldrig varit hos kronofogden så jag vet inte. Om man får med fakturan så betalar man den bara? Eller ska man kontakta inkasso?

Menar ni att man direkt kan bli vräkt? Innan man får utslag?

Har har inte blivit delgiven än. När han blir delgiven för han fakturan med? Har aldrig varit hos kronofogden så jag vet inte. Om man får med fakturan så betalar man den bara? Eller ska man kontakta inkasso?

Det är ju Fastighetsägaren som bestämmer huruvida hyresgästen ska bli vräkt - inte Kronofogden.
Där jag arbetar på ett fastighetsbolag har vi nolltolerans mot obetalda hyror OM INTE hyresgästen har kontaktat oss och själva har försökt komma med en lösning och förklaring till de obetalda hyrorna.

Nej man måste ha utslag eller motsvarande, dom går bra också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp