- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Hej
Någon som vet om det finns någon hyresvärd i Malmö som accepterar att man har en pågende skuldsanering?
Tacksam för svar.
Jag har personligen aldrig hört talas om en hyresvärd som accepterar skuldsanering, med det sagt kan det säkert finnas någon som kanske gör det men jag vet jag lyfte frågan för ett tag sedan och då var det ingen som kom på att det var okej för "nya" hyresgäster. Kanske är annorlunda om man har skuldsanering och sen byter till en lägenhet inom samma förvaltare, tror dock att @Kimsan72 kan detta bättre hon jobbar inom branschen.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Endast MKB accepterar skuldsanering & då krävs det att du redan är hyresgäst hos dom och flyttar inom deras bestånd och att hyran är likvärdig eller lägre.Hej
Någon som vet om det finns någon hyresvärd i Malmö som accepterar att man har en pågende skuldsanering?
Tacksam för svar.
Kan finnas nån sunkig fastighetsägare som har fastigheter inne på typ Sofielund/Seved/Dalaplan som accepterar, men tror inte att de större gör…
- Meddelanden
- 143
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 197
På min hemort (mellanstor stad) så vet jag att det kommunala hyresbolaget accepterar skuldsanering så länge man inte har fått en ny anmärkning det senaste året.
Willhem hyr ut i Malmö och de accepterar skuldsanering. Det står på deras faq.
Willhem hyr ut i Malmö och de accepterar skuldsanering. Det står på deras faq.

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ok. Det visste jag faktiskt. Inte för att jag ens skulle kunna tänka mig att bo hos dom heller… men bra att veta för den ”desperata”På min hemort (mellanstor stad) så vet jag att det kommunala hyresbolaget accepterar skuldsanering så länge man inte har fått en ny anmärkning det senaste året.
Willhem hyr ut i Malmö och de accepterar skuldsanering. Det står på deras faq.![]()
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Jag fick både hos Rikshem, Willhem och Heimstaden under min skuldsanering.Jag har personligen aldrig hört talas om en hyresvärd som accepterar skuldsanering, med det sagt kan det säkert finnas någon som kanske gör det men jag vet jag lyfte frågan för ett tag sedan och då var det ingen som kom på att det var okej för "nya" hyresgäster. Kanske är annorlunda om man har skuldsanering och sen byter till en lägenhet inom samma förvaltare, tror dock att @Kimsan72 kan detta bättre hon jobbar inom branschen.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag fick både hos Rikshem, Willhem och Heimstaden under min skuldsanering.
Uthyrningspolicy - det här gäller vid hyra av lägenhet
För att få hyra en lägenhet hos oss på Rikshem, har vi vissa krav du måste uppfylla.
Det kanske var så förr men inte längre.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Uthyrningspolicy | Hyra lägenhet Heimstaden
För att söka och hyra en lägenhet hos oss på Heimstaden har vi vissa krav som du måste uppfylla. Här kan du läsa vår uthyrningspolicy.
- Du får inte lov att ha några betalningsanmärkningar eller skulder.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det är inte så längesen men det kanske har hänt något sista året."Du får inte ha några betalningsanmärkningar eller pågående skuldsanering."![]()
Uthyrningspolicy - det här gäller vid hyra av lägenhet
För att få hyra en lägenhet hos oss på Rikshem, har vi vissa krav du måste uppfylla.www.rikshem.se
Det kanske var så förr men inte längre.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Sen ska man inte glömma att fastighetsbolagen står med otroligt hög vakansgrad i just din stad.Jag fick både hos Rikshem, Willhem och Heimstaden under min skuldsanering.
Även vi har frångått våra krav i just den staden. Otroligt hög vakansgrad !
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Endast MKB accepterar skuldsanering & då krävs det att du redan är hyresgäst hos dom och flyttar inom deras bestånd och att hyran är likvärdig eller lägre.
Kan finnas nån sunkig fastighetsägare som har fastigheter inne på typ Sofielund/Seved/Dalaplan som accepterar, men tror inte att de större gör…
Fel kollar man på boplatssyd så accepterar både Trianon och Lifra skuldsanering. Trianon verkar mest ha lägenheter i dåliga områden, men Lifra ser ut att ha flera lägenheter i centrala delar.
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Hej
Tacksam för svar.
Lifra & Trianon. Båda lägger ut lägenheter via boplatssyd.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Hoppsan. Det var nyheter för mig. Jag borde kanske ha förstått att Trianon accepterar det. Dom har ett mycket nära samarbete med Malmö Stad. Skulle dock aldrig bosätta mig hos dom.Fel kollar man på boplatssyd så accepterar både Trianon och Lifra skuldsanering. Trianon verkar mest ha lägenheter i dåliga områden, men Lifra ser ut att ha flera lägenheter i centrala delar.
Lifra förvånar mig oerhört.
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Hoppsan. Det var nyheter för mig. Jag borde kanske ha förstått att Trianon accepterar det. Dom har ett mycket nära samarbete med Malmö Stad. Skulle dock aldrig bosätta mig hos dom.
Lifra förvånar mig oerhört.
Läste en artikel för något år sedan där de intervjuade vdn för Lifra som sa att personer med skuldsanering är väldigt bra hyresgäster, då de betalar i tid och är väldigt måna om sina lägenheter…
Troligtvis för att om man skulle missköta sig och bli vräkt så är det väldigt svårt att hitta ett annat boende…
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.