• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

I pengaskiten igen

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
efter några år hade jag äntligen lyckats vända ekonomin. Kunde spara flera tusen i månaden. Men nu sitter man med en kass ekonomi igen. Lagom till semestern när man lovat barnen att hitta på lite saker. Får det knappt att gå runt ändå fortsätter man spendera pengar tills det är slut innan lönen och tror det löser sig. Dagen innan pengar trillar in sitter vi och äter pasta och majs.. 20 kronor på kontot, 40 km bränsle i bilen som behövs för att ta mig till jobbet/tanka imorgon.

Lån på 170 tusen

för några månader sen hade jag inga lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
327
Mottagna reaktioner
146
Poäng
327
Många här i din sits.
Samla om lånen till ett lån. 170 000 behöver inte bli dyrt i månaden. 2000 - 3000 kanske med ett bra lån.
Lev sedan på lönen och låna aldrig mer :)
 

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
2 privatlån. Den ena på 150 tusen och 7% ränta och den andra på 20 tusen och 10% ränta. De svåraste är att leva på lönen när man vill så mycket mer..
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
2 privatlån. Den ena på 150 tusen och 7% ränta och den andra på 20 tusen och 10% ränta. De svåraste är att leva på lönen när man vill så mycket mer..
Hoppas du hör hur sjuk5 de där låter.
Du kan inte leva över din lön, hur ska de gå till?
 

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Nä de går ju inte borde vara självklart men har jag 2000 kvar 2 veckor innan lön har jag så enormt svårt för att spendera 1000 i veckan allt är borta samma vecka..om o om igen
 

Allema

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Juni 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Denna månaden har det varit mat (när jag har pengar på kontot snålas det inte.. senaste veckorna har det varit hamburgare, tacos dyra jordgubbar, mina djur, kläder till skolavslutningen, studsmattan som dottern fick när hon fyllde år. Nödvändigt men ändå inte.. ny dammsugare då den andra gick sönder, hade kunnat sopa istället..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
efter några år hade jag äntligen lyckats vända ekonomin. Kunde spara flera tusen i månaden. Men nu sitter man med en kass ekonomi igen. Lagom till semestern när man lovat barnen att hitta på lite saker. Får det knappt att gå runt ändå fortsätter man spendera pengar tills det är slut innan lönen och tror det löser sig. Dagen innan pengar trillar in sitter vi och äter pasta och majs.. 20 kronor på kontot, 40 km bränsle i bilen som behövs för att ta mig till jobbet/tanka imorgon.

Lån på 170 tusen

för några månader sen hade jag inga lån.
Vad hände ?
Hur hamnade du där igen ?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Denna månaden har det varit mat (när jag har pengar på kontot snålas det inte.. senaste veckorna har det varit hamburgare, tacos dyra jordgubbar, mina djur, kläder till skolavslutningen, studsmattan som dottern fick när hon fyllde år. Nödvändigt men ändå inte.. ny dammsugare då den andra gick sönder, hade kunnat sopa istället..
Dina djur?! Vilka eller hur många? Bli av de och spenderar på mat till barnen inte till djur. Jag förstår att barnen kan gilla vissa djur men enligt min erfarenhet många vuxna/föräldrar är så egoistiska och det är dem som verkligen vill ha djur inte barnen.
Jag bestämde mig att inte köpa en djur igen tills jag är totalt skuldfri, från CSN mm.
Du kan börja därifrån och det finns säkert många andra onödiga utgifter som de äckliga hamburgare på McDo tex, för att vissa föräldrar är så lata. Bättre, godare att handla köttfärs och göra hamburgare hemma istället. Ett exempel bara.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Dina djur?! Vilka eller hur många? Bli av de och spenderar på mat till barnen inte till djur. Jag förstår att barnen kan gilla vissa djur men enligt min erfarenhet många vuxna/föräldrar är så egoistiska och det är dem som verkligen vill ha djur inte barnen.
Jag bestämde att inte köpa en djur igen tills jag är totalt skuldfri, från CSN mm.
Du kan börja därifrån och det finns säkert många andra onödiga utgifter som de äckliga hamburgare på McDo tex, för att vissa föräldrar är så lata. Bättre, godare att handla köttfärs och göra hamburgare hemma istället. Ett exempel bara.
Helt rätt av dig.
Har man inte bästa ekonomin kanske djur inte är det smartaste i stunden speciellt katt/hund som kan bli flera tusen om månaden, exkluderat oberäkneliga veterinärkostnader etc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp