• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Idag berättat jag för familjen om mina mörka lån!

Vadharjaggjort

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Har sådan ångest. Har cirka 170000 till resursbank, 66 000 i Anyfin och 50 000 i klarna.. Men inga anmärkningar eller i kronofogden.. Igår brast det, jag berättade för sambo och föräldrar om min situation.
Detta har pågått under 10 års tid med skulderna. Men ingen har vetat. Min sambo blev chockad och så ledsen, jag har ju ljugit för honom i 10 år.
Jag mår så dåligt, min bonuspappa/mamma har försökt lugna mig och säger att dem går med mig till banken och är borgen på ett privatlån. Jag hoppas att banken går med på det. Mina föräldrar har god ekonomi. Men just nu är jag student, läser jag min sista termin, dock till ett yrke där är brist på. Kommer ens banken ge mig ett lån?!
Så att jag en gång för alla kan bli kvitt denna röran.
Är 32 år gammal, har bostadsrätt och en 4 årig dotter. Fyfan vad jag mår dåligt, snälla kan någon ge mig solskenshistoria, eller var stöd i detta. Jag gråter och gråter och är så arg på mig själv, hur fan kunde jag låta detta ske?! Och nu riskerar jag min älskade sambo lämnar mig. Och skammen jag känner för mina föräldrar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Har du ingen inkomst utöver csn så saknar du betalningsförmåga och då ska dom inte bevilja något. Det enklaste är nog om dina föräldrar löser det åt dig bara.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
För det första, jättestarkt att du har berättat om din situationDet är ett bra första steg till en förändring av din ekonomiska situation.

Dina förutsättningar är trots allt goda för att kunna ordning på din ekonomi. Du har en bostadsrätt och ”bara” skulder på totalt 286K. Det är förstås mycket pengar men jämfört med många här inne som har skulder på över miljonen så har du alla chanser i världen att få till en bättre ekonomi. Enklast är nog om du har någon anhörig som kan hjälpa dig med ett samlingslån via ex Lendo eller Advisa. Har du och sambon lån på bostadsrätten finns det kanske utrymme för att belåna bostadsrätten och betala dina skulder? Kämpa på, du kommer fixa det!
 

Lanina

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Jag har precis gjort samma resa som dig. Jag berättade för min sambo och föräldrar bara för några veckor sedan så vet precis vad du går igenom.

Jag var rädd att min sambo skulle lämna mig och ett tag tänkte han nog göra det men idag är vår relation bättre än den någonsin har varit konstigt nog. Men för första gången under våra sju år tillsammans kan jag vara 100% ärlig. Jag har också börjat gå till en psykolog och börjat äta antidepressiva men ändå känns livet bättre än innan.

Idag är det han som öppnar all post och jag döljer ingenting längre. Min situation är betydligt värre än din med skulder på över 600.000 och det mesta ligger hos inkasso med avbetalningsplaner som jag inte har råd med. Just nu har jag släppt en hel del till kronofogden och väntar på att komma till skuldrådgivare för att få hjälp med att skicka in en ansökan om skuldsanering.

Det kommer bli bra och jag hejar på dig! Du har tagit det största steget genom att berätta ❤️
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Bra att nämna för familjen i alla fall. Har varit med om för många som tar upp den saken lite väl sent..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Helt rätt gjort av dig ! Jag släppte med bomben för mina föräldrar att jag hade över miljonen hos kronofogden , trodde helt ärligt dom skulle ta avstånd ! Men dom tog det så jäkla bra ! Och relationen är bättre än nånsin idag . Dessutom att jag fick skuldsanering gjorde dom väldigt glada med !
 

Vadharjaggjort

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag har precis gjort samma resa som dig. Jag berättade för min sambo och föräldrar bara för några veckor sedan så vet precis vad du går igenom.

Jag var rädd att min sambo skulle lämna mig och ett tag tänkte han nog göra det men idag är vår relation bättre än den någonsin har varit konstigt nog. Men för första gången under våra sju år tillsammans kan jag vara 100% ärlig. Jag har också börjat gå till en psykolog och börjat äta antidepressiva men ändå känns livet bättre än innan.

Idag är det han som öppnar all post och jag döljer ingenting längre. Min situation är betydligt värre än din med skulder på över 600.000 och det mesta ligger hos inkasso med avbetalningsplaner som jag inte har råd med. Just nu har jag släppt en hel del till kronofogden och väntar på att komma till skuldrådgivare för att få hjälp med att skicka in en ansökan om skuldsanering.

Det kommer bli bra och jag hejar på dig! Du har tagit det största steget genom att berätta ❤️
Tack för ditt svar! Började gråta när jag läste.
vi klarar det ❤️
 

Vadharjaggjort

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
För det första, jättestarkt att du har berättat om din situationDet är ett bra första steg till en förändring av din ekonomiska situation.

Dina förutsättningar är trots allt goda för att kunna ordning på din ekonomi. Du har en bostadsrätt och ”bara” skulder på totalt 286K. Det är förstås mycket pengar men jämfört med många här inne som har skulder på över miljonen så har du alla chanser i världen att få till en bättre ekonomi. Enklast är nog om du har någon anhörig som kan hjälpa dig med ett samlingslån via ex Lendo eller Advisa. Har du och sambon lån på bostadsrätten finns det kanske utrymme för att belåna bostadsrätten och betala dina skulder? Kämpa på, du kommer fixa det!
Tack för ditt svar!!
Ja vi har ett gemensamt bostadslån. Som är relativt lågt.
Mina föräldrar har god kontakt med banken, så hoppas på att dem kan gå i ”borgen” för mig där och så att jag i framtiden ”bara” kan beta av ett lån med ok ränta. ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp