Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Idag släpper jag allt!!

Nej, KFM kollar inte UC. Det är du och dom du är skyldig som ska rapportera in vilka skulder som finns. Det skadar inte att söka skuldsanering nu, du kan söka hur många ggr som helst. Och nämn inte att du spelat någonting förra veckan, du slutade spela förra året officiellt. Och rör inte spel hädanefter.
Okej..men dom ser ju mina transaktioner på spel under en vecka..innan dess ett år spelfri o ett år till innan dess..eller ska man inte lägga in dom nytagna smslånen i ansökan kanske..o ta dom stora summorna som är några år gamla?
Drömmen är att belåna upp huser. Har stort övervärde..men ingennsom beviljar om jag står som medsökande. Partnern har bra uc men inte så hög lön tyvärr..sen låta partnern ha full kontroll över min lön o konto o allt..fy nu närmar sig påminnelserna snart. Såå rädd här

Okej..men dom ser ju mina transaktioner på spel under en vecka..innan dess ett år spelfri o ett år till innan dess..eller ska man inte lägga in dom nytagna smslånen i ansökan kanske..o ta dom stora summorna som är några år gamla?
Drömmen är att belåna upp huser. Har stort övervärde..men ingennsom beviljar om jag står som medsökande. Partnern har bra uc men inte så hög lön tyvärr..sen låta partnern ha full kontroll över min lön o konto o allt..fy nu närmar sig påminnelserna snart. Såå rädd här
Min partner är den bästa..han vet vi kommer förbi detta..men upp till mig nu o bevisa

Alla lån ingår oavsett om du uppger dom eller ej

Inte alls säkert att dem begär in kontoutdrag det gjorde dem i inte för mig så själva spel grejen kan du nog komma undan med där problemet blir istället att det är väldigt ny tagna lån så det är ingen tydlig brytpunkt från ditt låne beteende

Inte alls säkert att dem begär in kontoutdrag det gjorde dem i inte för mig så själva spel grejen kan du nog komma undan med där problemet blir istället att det är väldigt ny tagna lån så det är ingen tydlig brytpunkt från ditt låne beteende
Tack..det var lite så jag tänkte oxå..

Att inte släppa allting och behålla 2-3st som du fortfarande betalar på är bara dumt.

Du kommer få löneutmätning och då anses du få behålla det du behöver till hyra, mat och andra omkostnader. Dock inte till andra skulder..

Om du ändå gör det så ser det ju inte så bra ut hos KFM när du ska söka skuldsanering då du ändå haft råd att betala på 2-3 andra krediter/skulder? Då anses du ju inte ”ha det så dåligt att du behöver en sanering” då du verkar ha det gott ställt.

Kanske är ute och cyklar men på senaste kommentarerna så verkade det som att ni pratade om det. Annars misstolkade jag det.

Tack..det var lite så jag tänkte oxå..
Du kan ju dock beroende på storlek betala av dem senaste lånen du tog där och då blir ju ditt senaste lån betydligt längre ifrån än vad det är just nu!
Men krävs ju att du kan nolla de nya skulderna

Att inte släppa allting och behålla 2-3st som du fortfarande betalar på är bara dumt.

Du kommer få löneutmätning och då anses du få behålla det du behöver till hyra, mat och andra omkostnader. Dock inte till andra skulder..

Om du ändå gör det så ser det ju inte så bra ut hos KFM när du ska söka skuldsanering då du ändå haft råd att betala på 2-3 andra krediter/skulder? Då anses du ju inte ”ha det så dåligt att du behöver en sanering” då du verkar ha det gott ställt.

Kanske är ute och cyklar men på senaste kommentarerna så verkade det som att ni pratade om det. Annars misstolkade jag det.
Aah..dåligt ställt har jag!! Har dock haft återbäringen som buffert för o kunna betala varje månad..men nu är dom slut..vi är båda låginkomsttagare..har det okej..men kan aldrig unna oss något dyrt..kärlek o mat o kläder till barnen prioriteras. Handlar aldrig till mig själv

Min högsta dröm..men bankerna säger nej pga av 1,2 miljoner i blancolån ju..så för att inte sätta min partner i skiten..som inte vetat om mitt missbruk så väljer jag o själv gå under
Samt med tre barn o låga löner så får ej kalkyler hos banken för bolån igenom. Känns surt som f.n när vi har ett hua med övervärde. Därför jag är orolig att dom tar huset så fort kfm är efter mig

Kan du inte berätta lite om din situation.

Hur ser det ut?
Vad vore det värsta som kunde hända om du släpper det?
För mig blev det somsagt en befrielse . Jag å så inot helvete jävla mycket bättre idag än för 2 år sen pga jag släppte allting..
Stressen att jaga nya krediter, att sambon skulle få redan på det, ta ut pappadagar, blåsa mina nära och kära etc.

Min högsta dröm..men bankerna säger nej pga av 1,2 miljoner i blancolån ju..så för att inte sätta min partner i skiten..som inte vetat om mitt missbruk så väljer jag o själv gå under
Om han är bäst så förstår han och hjälper dig i detta.

Äger han huset själv så är det ju han som lånar upp på det och att du har 1.2 i skuld spelar ju mindre roll då
Lasseman skulle kunna svara bäst på det,kanske är det inte så enkelt,men belåna huset mer borde gå spelar ingen roll att du har stor skuld bara att huset har tillräckligt mervärde, de har ju säkerhet i själva huset

Lasseman skulle kunna svara bäst på det,kanske är det inte så enkelt,men belåna huset mer borde gå spelar ingen roll att du har stor skuld bara att huset har tillräckligt mervärde, de har ju säkerhet i själva huset
Självklart är det ju beroende på hans förutsättningar men är han ägare och står på huset så behöver dem inte ens kolla Uc på henne och då se att hon har skulder då det är han som ska betala lånet själv. Sen ifall han inte ha förutsättningar själv för att belåna det mer är en annan sak

Vad menas med skuldsaldo?
Känns inte lönt ens o söka skusan..kommer ändå få avslag pga av återfallet med en veckas spel och nya smslån togs då. Tar kfm o kollar ens uc..där syns inga nya lån som tur är o inga nya förfrågningar
Om du får inledande så skickar lånebolagen in din skulder och när du sökt dom så det kommer fram.

Självklart är det ju beroende på hans förutsättningar men är han ägare och står på huset så behöver dem inte ens kolla Uc på henne och då se att hon har skulder då det är han som ska betala lånet själv. Sen ifall han inte ha förutsättningar själv för att belåna det mer är en annan sak
Precis..han tjänar pengar för lite.samt tre barn i kalkylen..blir tvärstopp
Vi har testat förr ett år sedan.. då fixk han låna lite

Det vet jag verkligen inte ,har inte varit med om det, men det finns massor om detta här på forumet.

Kan kronofogden göra utmätning på pengar som finns på ett danskt bankomat? Och kollar kronofogden om man har tillgångar utomlands när man hamnar hos dom? Har nämligen också släppt allt till kronofogden. Men har ej hamnar där än lär dröja en månad till innan alla skulder börjar trilla in till kronofogden.

Någon som vet det där med sista lånet taget? Alltså de lånen på uc som syns..där är dom sista lånen tagna för flera år sedan! Hur ser kfm vid en ansökan om skuldsanering om alla smslån? Jag förstår att man absolut inte ska ljuga i ansökan och vill ej göra det heller!

Någon som vet det där med sista lånet taget? Alltså de lånen på uc som syns..där är dom sista lånen tagna för flera år sedan! Hur ser kfm vid en ansökan om skuldsanering om alla smslån? Jag förstår att man absolut inte ska ljuga i ansökan och vill ej göra det heller!
Först o främst ska du ange alla lån du kan komma ihåg i din ansökan. Sen kollar inte KFM UC...utan det är dina borgenärer som kommer rapportera in de skulder du har till skusan. Så vad din UC säger spelar ingen roll. Så nytagana sms-lån, ja det kommer att synas.

Först o främst ska du ange alla lån du kan komma ihåg i din ansökan. Sen kollar inte KFM UC...utan det är dina borgenärer som kommer rapportera in de skulder du har till skusan. Så vad din UC säger spelar ingen roll. Så nytagana sms-lån, ja det kommer att synas.
Tack snälla för svar..då förstår jag rätt

Tänker en lösning..vet ej ens om jag vågar släppa den till min partner.
Vi har ju stort övervärde i huset. Men min höga belåninh sätter stopp.. om man bokar möte med min bank Nordea..visar min uc..så syns där en brytpunkt och går behandling o allt. Så sista hoppet är ju o baka in blancolån i huset.
Någon som vet om min partner kan ha nån annan som medsökande på bolånet än mig?

Alltså vågar inte släppa..har ändå betalat alla (nästan) räkningar. Inga pengar kvar..börjat få på spelberoendehjälp o snart skuld o budget. Vet jag måste släppa. Min partner vet att jag betalat o står nu noll på kontot så han får betala allt denna månaden. Kommer verkligen inte ur den hör skiten. Allt är grått o svart. Ett under att barnen inte märker något på mig..kram på er alla som kämpar där ute

Skicka mig ditt telefonnummer i PM kompis.

Känns som du skulle behöva höra lite ifrån en som gott igenom denna process.
Kanske kan komma med bra feedback. Dock inga tips/råd

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp