• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ikano Bank inkasso?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hej undrar vad ni har för erfarenheter av Ikano banks inkasso eller har dem ett internt inkasso?

Ikano skickade hela lånet till kronofogden. Hann aldrig få några inkassobrev.
Det stod dock i föreläggandet "Arvato" och ikano

Kom inte ihåg att jag har fått nå brev från Arvato.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Oj, vad synd att det gick så fort. Jag fick anstånd med att amortera och behövde bara betala 'parkeringspengar' under 6 månader. Dvs ordinarie kostnader 4000kr och under parkeringstiden 800kr.
Om det hade behövts hade jag kunnat förlänga parkeringstiden.

Arvato är inkasso. Känner till de och de känns små och de brukar skicka bara postbrev som nästan kan se ut som reklam.... :(
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Oj, vad synd att det gick så fort. Jag fick anstånd med att amortera och behövde bara betala 'parkeringspengar' under 6 månader. Dvs ordinarie kostnader 4000kr och under parkeringstiden 800kr.
Om det hade behövts hade jag kunnat förlänga parkeringstiden.

Arvato är inkasso. Känner till de och de känns små och de brukar skicka bara postbrev som nästan kan se ut som reklam.... :(
Är säker på att jag inte har fått brev från Arvato. Jag loggar in på arvato och ser bara smspengar (det har inte gått till inkasso än men smspengar har betalning via arvato)
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Det var under gothia men ser att gothia hade inte skickat nå brev till kivra alls... kanske för att jag har andra lån där som har gått till inkasso men tycker att det borde ha skickats till kivra?
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Fan vad tråkigt att det gick så snabbt. Bankerna behöver ju inte skicka till inkasso först men alla gör ju det ändå, förrutom Ikano?? Skrämmande då jag själv har ett lån på 350.000 hos ikano
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Fan vad tråkigt att det gick så snabbt. Bankerna behöver ju inte skicka till inkasso först men alla gör ju det ändå, förrutom Ikano?? Skrämmande då jag själv har ett lån på 350.000 hos ikano
Det hade gått till Gothia inkasso (såg jag nu på gothia's sida) men det gick fort till kronofogden. Kom aldrig faktura till Kivra. Kollade datumen där.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Det hade gått till Gothia inkasso (såg jag nu på gothia's sida) men det gick fort till kronofogden. Kom aldrig faktura till Kivra. Kollade datumen där.
Ännu mer skrämmande nu när du säger att Ikano använder gothia.. går knappt o prata med dom när man har en skuld på 15.000 kan inte föreställa mig om dom fick in en på 350.000
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Nä vad surt! Gå in på inställningar i Kivra och kolla så du inte har spärrat utskick fr Gothia. Där kan du också kolla vilka du vill tillåta att de skickar brev via Kivra och vilka inte.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Ännu mer skrämmande nu när du säger att Ikano använder gothia.. går knappt o prata med dom när man har en skuld på 15.000 kan inte föreställa mig om dom fick in en på 350.000
Så håll koll på betalningen. Funkar det inte att betala ring då direkt till de. Som sagt de är super sjysta med att hitta en lösning!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp