• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ikano Bank process

Anjo

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

Har blivit beviljad ett lån från Ikano Bank via Lendo med lösenkrav.

Fick skuldebrev och lösenfullmakt hemskickat. I medföljande brev önskade man kopia på ID-handling. Antingen skulle denna skickas med alternativt laddas upp på deras hemsida. Detta är nu returnerat.

Brukar dom höra av sig och begära in fler kompletteringar eller kan jag se det som godkänt?

På förhand tack!

/Anjo
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hej,

Har blivit beviljad ett lån från Ikano Bank via Lendo med lösenkrav.

Fick skuldebrev och lösenfullmakt hemskickat. I medföljande brev önskade man kopia på ID-handling. Antingen skulle denna skickas med alternativt laddas upp på deras hemsida. Detta är nu returnerat.

Brukar dom höra av sig och begära in fler kompletteringar eller kan jag se det som godkänt?

På förhand tack!

/Anjo
Jag sitter just nu i samma båt. Hur gick det för dig? Fick du allting löst eller var IKANO kinkiga?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 159
Mottagna reaktioner
12 749
Poäng
9 787
Jag sitter just nu i samma båt. Hur gick det för dig? Fick du allting löst eller var IKANO kinkiga?
Osannolikt att du får svar, ts har inte varit inloggad sedan inlägget skrevs
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Haha, det missade jag helt! Får avvakta Ikano och se vad som händer i veckan då.
Hej,

Ansökte via Lendo och fick också från Ikano, detta var i oktober/November.
Jag fyllde i kompletteringar via de underlag man fick per post och skickade in. Hade problem med att få alla underlag godkända och gav efter närmare 3 veckor upp processen och gick vidare med en annan bank.
Jag kontaktade dem en gång om dagen, fyra dagar i rad på telefon. Fick prata med fyra olika personer som samtliga gav mig olika svar om hur jag skulle göra för att få allt godkänt.

Hoppas du får en smidigare process och oavsett så är det nog bra att kontakta dem för att kontrollera att dem mottagit allt och att det ser OK ut.
Lycka till
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hej,

Ansökte via Lendo och fick också från Ikano, detta var i oktober/November.
Jag fyllde i kompletteringar via de underlag man fick per post och skickade in. Hade problem med att få alla underlag godkända och gav efter närmare 3 veckor upp processen och gick vidare med en annan bank.
Jag kontaktade dem en gång om dagen, fyra dagar i rad på telefon. Fick prata med fyra olika personer som samtliga gav mig olika svar om hur jag skulle göra för att få allt godkänt.

Hoppas du får en smidigare process och oavsett så är det nog bra att kontakta dem för att kontrollera att dem mottagit allt och att det ser OK ut.
Lycka till
Ja, det hoppas jag också. Hade min pappa som medlåntagare för fick inga andra alternativ så det står lite och faller om jag inte får igenom detta. Jag fotade mitt körkort på det pappret de begärde och skickade in det digitalt och inte tillsammans med skuldebrevet. Vet inte om de även kräver min pappas id-handling? För jag tolkade det som de enbart behöver mitt då jag är huvudlåntagare och krav på lösen och till den fullmakten som de då behöver. Lånet är på 60.000 och lösenkrav på 50.000. Kom inte riktigt upp i 50.000 vad gäller lösen på det jag fyllde i så vet inte hur kinkiga de är där. Det återstår att se. Tack!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp