• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Imorgon är min skuldsanering klar, 5 år är gjorda och helst plötsligt är den ekonomiska kris jag satte mig i 2005/2006 över.
Känner mig otroligt stolt över mig själv, och jag har verkligen kämpat för att göra detta.

När jag fick skuldsaneringen , separerade jag samtidigt, blev ensamstående på heltid och sen dog plötsligt min mamma. Det har varit kämpigt men värt varenda minut av dessa 5 år. Ska blir så skönt att kunna ta över internet och mobil abonnemang som mitt vuxna barn står på och göra om min gamla buffert och fortsätta ha full koll på livet :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Imorgon är min skuldsanering klar, 5 år är gjorda och helst plötsligt är den ekonomiska kris jag satte mig i 2005/2006 över.
Känner mig otroligt stolt över mig själv, och jag har verkligen kämpat för att göra detta.

När jag fick skuldsaneringen , separerade jag samtidigt, blev ensamstående på heltid och sen dog plötsligt min mamma. Det har varit kämpigt men värt varenda minut av dessa 5 år. Ska blir så skönt att kunna ta över internet och mobil abonnemang som mitt vuxna barn står på och göra om min gamla buffert och fortsätta ha full koll på livet :)
Stort Grattis till Dig. Är själv klar i mitten på mars... Ska bli så skönt :) Min sista betalning gör jag dock den sista mars... :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Imorgon är min skuldsanering klar, 5 år är gjorda och helst plötsligt är den ekonomiska kris jag satte mig i 2005/2006 över.
Känner mig otroligt stolt över mig själv, och jag har verkligen kämpat för att göra detta.

När jag fick skuldsaneringen , separerade jag samtidigt, blev ensamstående på heltid och sen dog plötsligt min mamma. Det har varit kämpigt men värt varenda minut av dessa 5 år. Ska blir så skönt att kunna ta över internet och mobil abonnemang som mitt vuxna barn står på och göra om min gamla buffert och fortsätta ha full koll på livet :)
Grattis. Jag vet känslan :)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Grattis! Lyckats spara något? Man hade gärna velat veta av medlemmar här en stund efter saneringen om man börjat falla tillbaka i gamla vanor eller om man verkligen lärt sig en läxa osv. Men allt underlätta såklart när man kommer ur den dåliga spiralen av lån på lån.

Är själv på 2:a året skuldsanering och hoppas då verkligen jag lär mig ett och annat. Jag oroar mig över den utländska marknaden av spel ska locka. Svenska går ju att spärra. Vore en jubelidiot om man börjar spela igen när man märker man har pengar.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Grattis! Lyckats spara något? Man hade gärna velat veta av medlemmar här en stund efter saneringen om man börjat falla tillbaka i gamla vanor eller om man verkligen lärt sig en läxa osv. Men allt underlätta såklart när man kommer ur den dåliga spiralen av lån på lån.

Är själv på 2:a året skuldsanering och hoppas då verkligen jag lär mig ett och annat. Jag oroar mig över den utländska marknaden av spel ska locka. Svenska går ju att spärra. Vore en jubelidiot om man börjar spela igen när man märker man har pengar.
Jag var klar i april-22 och är inte i närheten av att ramla in i gamla mönster.
I mitt fall var det konsumtion som var mitt problem men löneutmätning och därefter skuldsanering har lärt mig läxan.
Har cashat allt sen jag blev klar efter att ha sparat ihop till vad jag nu velat ha. Inga enkla lån till något.
Känner mig väldigt trygg med mitt nya liv.
 
Senast ändrad:

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Grattis! Lyckats spara något? Man hade gärna velat veta av medlemmar här en stund efter saneringen om man börjat falla tillbaka i gamla vanor eller om man verkligen lärt sig en läxa osv. Men allt underlätta såklart när man kommer ur den dåliga spiralen av lån på lån.

Är själv på 2:a året skuldsanering och hoppas då verkligen jag lär mig ett och annat. Jag oroar mig över den utländska marknaden av spel ska locka. Svenska går ju att spärra. Vore en jubelidiot om man börjar spela igen när man märker man har pengar.
Hej
Nej inget sparande , hade ett sparande men sen kom det oförutsedda saker så fick jag ta därifrån .
I min budget ingår nu att spara 5000kr
 

FrkFräken76

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
3 Juni 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
109
Poäng
287
Jag trodde det var på dagen av ens inledande som anmärkningen försvann 5 år senare. Min inleddes 2019-02-20, så trodde jag skulle ha en anmärkningsfri UC men det står kvar om skuldsaneringen. Så jag förstår att det försvinner imorgon , men det var lite snopet ha ha..

Ska iaf fira slutet på dessa 5 år idag med en nära vän, spagetti och köttfärsås och Ramlösa :cool:
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 764
Mottagna reaktioner
1 011
Poäng
867
Jag trodde det var på dagen av ens inledande som anmärkningen försvann 5 år senare. Min inleddes 2019-02-20, så trodde jag skulle ha en anmärkningsfri UC men det står kvar om skuldsaneringen. Så jag förstår att det försvinner imorgon , men det var lite snopet ha ha..

Ska iaf fira slutet på dessa 5 år idag med en nära vän, spagetti och köttfärsås och Ramlösa :cool:
För mej försvann det på datumet för inledande.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag trodde det var på dagen av ens inledande som anmärkningen försvann 5 år senare. Min inleddes 2019-02-20, så trodde jag skulle ha en anmärkningsfri UC men det står kvar om skuldsaneringen. Så jag förstår att det försvinner imorgon , men det var lite snopet ha ha..

Ska iaf fira slutet på dessa 5 år idag med en nära vän, spagetti och köttfärsås och Ramlösa :cool:
Det var ju märkligt, för jag har hört från många andra att anmärkningen försvinner samma dag som den inleddes, men så klart 5 år därefter... ;) Kolla igen senare idag...
Hur ser det ut hos fd. Bisnode? Dom heter väl Dun & Bradstreet nuförtiden...
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Stort grattis till avklarad skuldsanering och hoppas du får en underbar resa i livet framöver! Måste kännas otroligt skönt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp