• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Imorgon ska jag släppa bomben

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Låter som det gick rätt smärtfritt, glad för din skull.

Känner jag min familj rätt kommer det ta veckor kanske månader innan ilskan lagt sig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Låter som det gick rätt smärtfritt, glad för din skull.

Känner jag min familj rätt kommer det ta veckor kanske månader innan ilskan lagt sig.
Ja skulle jag fråga dom igen skulle bomben explodera , sist var dom sjukt arga och länge ! Fortfarande typ inte lagt sig och nu är det väl 8 mån sist .... Så ta vara på denna chansen !
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557


Farsan han sa ingenting han stod mest o såg chockad ut...de va mamma som blev arg o sen sa hon jag tar från mitt sparkonto o betalar bort de här åt dig men du får aldrig mer ta ett sånt där skit lån......o sen satt vi o prata massa så ja va ska man säga...så tacksam att ja fick hjälp för andra gången de trodde ja aldrig. O nu aldrig mer ett skit lån elr lån över huvud taget!!
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Dom betalade in allt igår efter jag åkt hem haha...ringde o sa att de va betalat så ringde till kronofogden o till inkasso bolaget o meddelade...vilken känsla. Nu har jag bara mitt CashBuddy lån kvar som ja ska kämpa på med så snart på fötter o öppna sparkonto har ja gjort. Blir 300kt varje månad på de
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja skulle jag fråga dom igen skulle bomben explodera , sist var dom sjukt arga och länge ! Fortfarande typ inte lagt sig och nu är det väl 8 mån sist .... Så ta vara på denna chansen !


Hur mkt skulder hade du nu igen?:/ Ush ja de e surt :( jag hade väl bara tur nu att dom hjälpte mig en andra gång. Dom kunde lika gärna sagt nej...:(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ja jag har släppt alla mina små skulden idag till inkasso och kronofogden, på ca 300 000 kr. Sen har jag 2 stora lån på totalt ca 700k. Dom två lånen tänker jag inte släppa eftersom vi betalar dom jämte min utmätning. Så dom 300k tänker jag betala av genom utmätning när det väl starta :)
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Alltså nu efter allt så känner man en enorm lättnad noll kr hos kronofogden o noll kronor på inkasso men något har hänt med min mamma hon har blivit helt galen efter allt....Ringer varje dag o messar o typ idiot förklarar mig hur dum ja varit som satt mig i denna situation samt att ja aldrig mer ska ta lån o att ja ska va så tacksam att hon betalat allt detta...detta är andra gången hon hjälper mig. Ja jag är så tacksam verkligen osv men tkr de e fruktansvärt jobbigt när hon hör av sig varje dag o ältar detta...hon vill att ja byter bank te hennes bank så ja kan logga in o visa att ja sköter mina pengar o hon vill verkligen ha stenkoll på mig nu. Ush tkr detta e fruktansvärt jobbigt....är snart 34år o ja känner mig totalt misslyckad just nu. Jag har verkligen lärt mig en läxa o kommer betala tillbaka allt ja lånat har gjort en stående överföring varje månad samt öppnat sparkonto. Vad mer kan man göra
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Alltså nu efter allt så känner man en enorm lättnad noll kr hos kronofogden o noll kronor på inkasso men något har hänt med min mamma hon har blivit helt galen efter allt....Ringer varje dag o messar o typ idiot förklarar mig hur dum ja varit som satt mig i denna situation samt att ja aldrig mer ska ta lån o att ja ska va så tacksam att hon betalat allt detta...detta är andra gången hon hjälper mig. Ja jag är så tacksam verkligen osv men tkr de e fruktansvärt jobbigt när hon hör av sig varje dag o ältar detta...hon vill att ja byter bank te hennes bank så ja kan logga in o visa att ja sköter mina pengar o hon vill verkligen ha stenkoll på mig nu. Ush tkr detta e fruktansvärt jobbigt....är snart 34år o ja känner mig totalt misslyckad just nu. Jag har verkligen lärt mig en läxa o kommer betala tillbaka allt ja lånat har gjort en stående överföring varje månad samt öppnat sparkonto. Vad mer kan man göra
Hände exakt likadant med mig och min mamma , efter dom hjälpt mig med ett lån hos Handelsbanken på 600k så ringde hon varje dsg och idiot förklarade mig och var helt tokig ..höll på jätte länge , sen blev det för mycket och jag sa hon skulle sluta och då blev det ännu värre . Vi stod varandra jätte nära innan men idag är det inte bra alls . Jag ångrar idag att jag tog det lånet på Handelsbanken faktiskt ...hade hellre släppt dom till fogden och kört löneutmätning .
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Alltså nu efter allt så känner man en enorm lättnad noll kr hos kronofogden o noll kronor på inkasso men något har hänt med min mamma hon har blivit helt galen efter allt....Ringer varje dag o messar o typ idiot förklarar mig hur dum ja varit som satt mig i denna situation samt att ja aldrig mer ska ta lån o att ja ska va så tacksam att hon betalat allt detta...detta är andra gången hon hjälper mig. Ja jag är så tacksam verkligen osv men tkr de e fruktansvärt jobbigt när hon hör av sig varje dag o ältar detta...hon vill att ja byter bank te hennes bank så ja kan logga in o visa att ja sköter mina pengar o hon vill verkligen ha stenkoll på mig nu. Ush tkr detta e fruktansvärt jobbigt....är snart 34år o ja känner mig totalt misslyckad just nu. Jag har verkligen lärt mig en läxa o kommer betala tillbaka allt ja lånat har gjort en stående överföring varje månad samt öppnat sparkonto. Vad mer kan man göra

Visa med handlingar att du vill förändra ditt beteende. Prioritera annorlunda ekonomiskt, kanske hitta någon att prata med om du mår dåligt för att istället må bra.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Visa med handlingar att du vill förändra ditt beteende. Prioritera annorlunda ekonomiskt, kanske hitta någon att prata med om du mår dåligt för att istället må bra.
Jag har själv aldrig gått och och pratat med någon , men jag tror absolut jag hade kunnat tänka mig det .för man mår fan riktigt illa när man har mycket skulder. Enda man tänker på hela dagarna är ju skulderna .... Jag vet en sak när jag betalat av detta kommer jag aldrig låna mer ! Redan nu tycker jag det är skönt att släppt till inkasso och kronofogden ...kommer inte alls massa post längre som innan ! Mindre stressad ! Och jag bytte nummer också så man slapp alla samtal !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp