Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inbetalning inkasso

Hej. Dum fråga kanske men jag undrar. Min syster ska betala en räkning till ett inkassobolag åt mig, från sitt konto / internetbanken alltså. Kan inkassobolaget se att det är hon som har betalat? Kommer hennes namn att framgå någonstans?

Vad har ni för erfarenhet av kassagirot? Tar det längre tid för mottagaren att inbetalningen än om man betalar från sitt konto via internetbank?

De bryr sig mest om att få betalt tror jag helt ärligt...
Annan sak om man som privatperson ska in och snoka upp någon annnans uppgifter i ett ärende typ.
Svar på din fråga: Jag vet inte för att vara helt ärlig, men de lär knappast bry sig. Betalat sambons räkningar till både inkasso och till företagen aldrig varit problem. Men det spelar väl ingen roll egentligen? Är ju inte olagligt att betala en annan persons räkning :)

De bryr sig mest om att få betalt tror jag helt ärligt...
Annan sak om man som privatperson ska in och snoka upp någon annnans uppgifter i ett ärende typ.
Svar på din fråga: Jag vet inte för att vara helt ärlig, men de lär knappast bry sig. Betalat sambons räkningar till både inkasso och till företagen aldrig varit problem. Men det spelar väl ingen roll egentligen? Är ju inte olagligt att betala en annan persons räkning :)

Nej iofs är det ju inte olagligt har dock att göra med ett konstigt bolag. Om nu uppdragsgivaren (den som har skickat till inkasso och vill ha betalt) skulle be inkassobolaget att redovisa vem som har betalat fakturan , kan de då göra det eller det kan de kanske int lämna ut pga gdpr osv?

Nej iofs är det ju inte olagligt har dock att göra med ett konstigt bolag. Om nu uppdragsgivaren (den som har skickat till inkasso och vill ha betalt) skulle be inkassobolaget att redovisa vem som har betalat fakturan , kan de då göra det eller det kan de kanske int lämna ut pga gdpr osv?
Vet inte, men det ska som sagt ändå inte spela någon roll. Så...skitsamma? :)
Min farsa har löst ut mig från ett inkassobolag, dvs han betalade in. Tror det var 8509 kronor. Klart som fasiken att han har rätten till det liksom.
Men fattar vad du menar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp