• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inför en skuldsanering

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej alla. Hoppas allt bra med er. Jag hittade denna sidan för 2 dagar sedan och har läst jättemycket här och ni ska veta det har hjälpt mig mycket att veta finns så mycket kunnig hjälp att få utav andra i samma båt som jag. Min situation är denna att jag skuldsatt med över 1 miljon kronor hos olika låntagare. Skulderna är konsumtionslån. Var inga problem förr betala men nu har jag barn och sambo. Vi bor hemma hos min mor som jag hjälper. Och vi har alla riktigt kul ihopa här. Men dom har aldrig vetat min hemlighet vilket har tärt inom mig och sista tiden har det blivit för mycket. Jag jobbar extra och kan ändå aldrig lägga undan nånting allt går iväg till mina skulder och oftast måste jag låta bli betala en räkning för att få pengar över. Min sambo får betala all mat osv. Och min mor kan jag oftast inte hjälpa med betala hem till henne. Jag känner mig som en jäkla parasit. Jag ser hur min sambo och mor lider utav de själva mister mycket pengar pga mig idioten. Mått så illa och sovit dåligt länge för jag är orolig hur jag ska kunna klara det. Men så såg jag en annons om skuldsanering. Jag tog kontakt med skuldsanerats och gjorde en ansökan i december. Redan första samtalet kändes det bra. Simon som hjälpte mig ville först inte säga nåt om mina chanser förrän vi var färdiga men sen sa han då att mina chanser såg bra ut. Nu är det som så att Lowell har delgivit mig och sedan skickade dom det vidare efter jag pratat med KF det tillbaka till KF igen för betalning. Så nu är jag livrädd. Är rädd dom ska komma hem och ta saker. Har sålt det mesta så har inget utav värde ändå. Men skuldsanerarnas jurist sa att alla mina lån som är hos inkasso som jag betalar till ska jag bara låta vara. Jag kan inte betala. Har inga pengar. Jag har denna månaden endast betalat till de långivare som jag har min mor som borgenär. Vill inte hon ska råka illa ut pga mig plus hon har inga pengar över på sin pension. Och jag har betalat min del utav hyran till henne. För första gången har jag lite pengar över. Nu kommer det gå en massa indrivningar till KF från de andra bankerna jag har. Skuldsanerarna säger låt det göra det. Efter jag hittade er sida här och jag läst era historier så har jag sovit så oerhört gott. För det finns ändå ett ljus i tunneln. Och ha en skuldsanering det minsta beloppet man har där var länge sen jag hade så mycket pengar över. Förlåt det långa brevet men vill gärna ha lite tips va ni tycker. Fast jag läst vill jag gärna ge er min situation. Just nu känner jag inombords att jag skiter i hur det går för mig. Det känns skönt samtidigt men orolig för mina andra i familjen. Gör jag rätt betala min hyra samt de jag har som borgenär. Ska jag försöka spara lite innan skuldsanering kommer igång? Eller ser KF dåligt på detta? Tacksam för lite hjälp. Ha en fin dag alla.
mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
153
Poäng
337
Hej
Jag vill inte vara negativ men försök att inte hoppas för mycket på skuldsanering trots det skuldsanera sade till dig. Skuldsanering är svårt att få och om du läser många inlägg här på forumet så förstår du. Jag vet inte hur din situation ser ut med lön och andra kostnader.
Du kan få gratis rådgivning via din kommun med budget och skuldrådgivare.
Jag sitter med skulder på nästan 2 miljoner och har låtit det förfalla och kommer söka skuldsanering längre fram men inte nu pga färska lån och annat.
Hoppas allt löser sig för dig
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Det är ändå bra att tänka långsiktigt. Svårt att ge generellt råd, men kan vara bra att prioritera att betala de lån du har andra borgenärer på.
 

Blackpurple

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej
Nej jag vet det är svårt men vi får väl se. Det funkar inte nu iaf. Har ut ca 25 000kr och om jag bara betalar lånen så är dessa på 22 000kr och då är ej hyran betald eller övriga kostnader bensin mat. Så mitt läge är rätt så uselt. Kan ju inte bli sämre än så här. Varje månad under lång tid har jag sålt grejor men får ju inte vad det är värt alls men iaf så jag har pengar under månaden. Men nu har jag inget mer att sälja. Läget är kört hålla på så här. Hoppas allt ordnar sig för dig oxå framöver.
mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp