Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inför skuldsanering

Nu börjar det närma sig för mig att få ett besked gällande skuldsanering. Men det jag undrar är, vad vill dom veta när dom ringer mig?
jag har telefonfobi och tycker det är jättejobbigt att prata i telefon så skulle uppskatta att få veta ungefär vad de kommer säga eller vill veta när de ringer mig så jag kan känna log lite förberedd

Har du skickat med ett personligt brev i ansökan? Jag hade det och vi pratade ungefär 20minuter, det var handläggaren som pratade mest, gick igenom uppgifter, checkade av med mig om det stämde osv.

Har du skickat med ett personligt brev i ansökan? Jag hade det och vi pratade ungefär 20minuter, det var handläggaren som pratade mest, gick igenom uppgifter, checkade av med mig om det stämde osv.
Nej jag skickade inte med något personligt brev. Så det är mest för att kontrollera ifall uppgifter stämmer mm som dom ringer då?

Nej jag skickade inte med något personligt brev. Så det är mest för att kontrollera ifall uppgifter stämmer mm som dom ringer då?
Ja min handläggare gick igenom min ansökan, jag fick kontrollera så tex min lön stämde, sambons uppgifter stämde m.m. Jag hade ju redan skickat in i mitt brev om varför jag fått mina skulder, vad jag gjort osv för att försöka minska mina skulder, så sånna frågor behövde hon inte ställa till mig. Lycka till!

Okej, är med i min ansökan att jag har haft spelberoende så anledningen till mina skulder har dom redan. Men då har jag en liten aning om vad samtalet kommer handla om, tack så mycket!

Okej, är med i min ansökan att jag har haft spelberoende så anledningen till mina skulder har dom redan. Men då har jag en liten aning om vad samtalet kommer handla om, tack så mycket!
Samma som för mig, spelberoende. Lycka till, går nog bra :)

Nu börjar det närma sig för mig att få ett besked gällande skuldsanering. Men det jag undrar är, vad vill dom veta när dom ringer mig?
jag har telefonfobi och tycker det är jättejobbigt att prata i telefon så skulle uppskatta att få veta ungefär vad de kommer säga eller vill veta när de ringer mig så jag kan känna log lite förberedd
Du menar att de kommer ringa angående om du går vidare med ett inledande?

Tror det beror mycket på situation till situation samt vilken handläggare man får. Höll på i drygt 1h i mitt samtal inför inledande där allt gicks igenom.

Skickar dom sms innan?
Vad händer om man sitter i möte eller annat och inte kan prata i telefon?

Skickar dom sms innan?
Vad händer om man sitter i möte eller annat och inte kan prata i telefon?
Oftast skickar dem sms.
Kan man inte svara så får man sms/mail om att ringa upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp