- Meddelanden
- 196
- Mottagna reaktioner
- 123
- Poäng
- 297
Förhoppningsvis ser banken på varje enskilt fall när man fattar sitt beslut om spärr av bankid. Sedan kan det säkert ibland bli fel i hanteringen men det beror knappast på att banken vill eller ens kan kollektivstraffa alla misstänkta bedragare i landet.Ofta verkar det vara Swedbank som härjar och blockar konton och bankid! Sen har vi ju fått en enorm mängd bedragare till landet så det kan vara en annan anledning.
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 253
- Poäng
- 447
Tror tyvärr att en stor del av dessa spärrar är korrekta. Detta swishande fram å tillbaka som tvättar kriminellas pengar det är enormt stort . Obs inte alla men dom flesta
@Dado1 @Kanki @gregersboda @Xaviar @Kuliti337 Swedbank spärrade mig. Jag swishade min sambo för hyra men hade redan gjort det så hon swishade tillbaka. Sen kanske 1h senare skulle vi handla och då fick hon en till Swish av mig. Då var det stopp sen…..
- Meddelanden
- 196
- Mottagna reaktioner
- 123
- Poäng
- 297
Inga större summor ju och du kan ju dessutom ge banken en förklaring om transaktionerna. Vad anger banken för skäl?@Dado1 @Kanki @gregersboda @Xaviar @Kuliti337 Swedbank spärrade mig. Jag swishade min sambo för hyra men hade redan gjort det så hon swishade tillbaka. Sen kanske 1h senare skulle vi handla och då fick hon en till Swish av mig. Då var det stopp sen…..
Tror den största anledningen är att jag nog gav dåligt underlag till dom. Skrev bara som det va, skulle enligt dom skrivit ut transaktionerna,styrka vem min sambo är osv…..Inga större summor ju och du kan ju dessutom ge banken en förklaring om transaktionerna. Vad anger banken för skäl?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
@Dado1 @Kanki @gregersboda @Xaviar @Kuliti337 Swedbank spärrade mig. Jag swishade min sambo för hyra men hade redan gjort det så hon swishade tillbaka. Sen kanske 1h senare skulle vi handla och då fick hon en till Swish av mig. Då var det stopp sen…..
Man kunde ju ge dig fan på att det var skurkbanken Swedbank som vanligt.
Jävla bedragare. Hoppas dom går åt helvete.
- Meddelanden
- 252
- Mottagna reaktioner
- 106
- Poäng
- 307
fast majoriteten av det vi läser är ju helt vanligt folk som swishar sambo, säljer något på blocket/marketplace osv.. Vi ska hålla ihop och inte ”förstå” bankerna som härjar på detta vis. Tycker för övrigt det är helt sinnesjukt att man gett en jävla bank möjligheten att stänga ut en människa ifrån samhället då dom flesta saker kräver bankid för att logga in.Tror tyvärr att en stor del av dessa spärrar är korrekta. Detta swishande fram å tillbaka som tvättar kriminellas pengar det är enormt stort . Obs inte alla men dom flesta
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
En jävla bedrägeribank är vad det är.
www.svt.se
www.svt.se
Swedbanks tidigare vd Birgitte Bonnesen döms till fängelse i ett år och tre månader för grovt svindleri
Swedbanks tidigare vd Birgitte Bonnesen döms för grovt svindleri till fängelse i ett år och tre månader efter Uppdrag Gransknings och SVT Nyheters avslöjanden. Det meddelade Svea hovrätt på tisdagen. – Det här är en av de största näringslivsskandaler vi haft i modern tid, säger Aktiespararnas vd...
SVT avslöjar: Misstänkt penningtvätt i Swedbank
Swedbank kan ha använts för omfattande och systematisk penningtvätt under närmare ett decennium. Uppdrag granskning och SVT Nyheter kan avslöja att minst 40 miljarder kronor har slussats mellan misstänkta konton i Swedbank och Danske Bank i Baltikum.
- Meddelanden
- 482
- Mottagna reaktioner
- 310
- Poäng
- 477
Det är inget nytt, vi alla vet att alla bankerna i Sverige är skurkar och involverade i penningtvätt åt kriminella. Sverige har tyvärr blivit en bevakning stat.. Den så kallade friheten som finns, vart är den? Ska jag behöva redovisa om jag ska swisha min fru för blöjor nu också..En jävla bedrägeribank är vad det är.
![]()
Swedbanks tidigare vd Birgitte Bonnesen döms till fängelse i ett år och tre månader för grovt svindleri
Swedbanks tidigare vd Birgitte Bonnesen döms för grovt svindleri till fängelse i ett år och tre månader efter Uppdrag Gransknings och SVT Nyheters avslöjanden. Det meddelade Svea hovrätt på tisdagen. – Det här är en av de största näringslivsskandaler vi haft i modern tid, säger Aktiespararnas vd...www.svt.se
![]()
SVT avslöjar: Misstänkt penningtvätt i Swedbank
Swedbank kan ha använts för omfattande och systematisk penningtvätt under närmare ett decennium. Uppdrag granskning och SVT Nyheter kan avslöja att minst 40 miljarder kronor har slussats mellan misstänkta konton i Swedbank och Danske Bank i Baltikum.www.svt.se
- Meddelanden
- 75
- Mottagna reaktioner
- 34
- Poäng
- 137
Fel & bara stänga ner swish om det ska vara så misstänksamt att använda tjänsten. Snart börjar man bli så nojig att använda de själv så man skiter i det. Bara för att undvika problem, fast det inte är någon skum användning..
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det är inget nytt, vi alla vet att alla bankerna i Sverige är skurkar och involverade i penningtvätt åt kriminella. Sverige har tyvärr blivit en bevakning stat.. Den så kallade friheten som finns, vart är den? Ska jag behöva redovisa om jag ska swisha min fru för blöjor nu också..
Jag har också fått mitt konto avstängt - hos SEB för några år sedan - för att ha swishat min sambo. (Det var just dessa swishar)
Har jobbat varenda dag i mitt liv sedan jag var 18 år gammal.
Aldrig dömd eller misstänkt för någon brottslighet.
Har enda sedan jag var 18 tjänat ca 600.000 - 1.200.000 per år och då som anställd på några utav Sveriges största försäkringsbolag.
Aldrig swishat varken kriminella eller fått swishar utav dessa.
SEB stängde av mitt konto ändå.
Allt medan större kriminella fiskar gör vad fan dom vill och stöttar både terrorism och kriminella, detta är alltså ingen konspirationsteori eller foliehattspropaganda vi har banker i Sverige som just har blivit dömda för detta vilket jag länkade ovan.
Något statliga uppdrag granskning gjorde gedigen undersökning om.
Vidrigt är det.
@Terry_ ja det är så sjukt….
är det meningen att man måste ha allt kontant,litar inte en sekund på banken längre. Dom har ju allt makt,vad skulle vi göra om dom bestämde sig för att bara ta alla våra pengar,helt maktlösa…..
är det meningen att man måste ha allt kontant,litar inte en sekund på banken längre. Dom har ju allt makt,vad skulle vi göra om dom bestämde sig för att bara ta alla våra pengar,helt maktlösa…..
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.