• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inkasso från Finance & Accounting Group

Catarina

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Februari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag har fått ett inkassokrav på 642 kr för en förfallen faktura från dom på 379 kr, vad jag kan se i tidigare trådar så är detta ett bluff företag? finns ingen kontakt till något inkassobolag och allt ser mystiskt ut. Har mailat dom och bestrider fakturan. Ska man kontakta kronofogden tycker ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Jag har fått ett inkassokrav på 642 kr för en förfallen faktura från dom på 379 kr, vad jag kan se i tidigare trådar så är detta ett bluff företag? finns ingen kontakt till något inkassobolag och allt ser mystiskt ut. Har mailat dom och bestrider fakturan. Ska man kontakta kronofogden tycker ni?
Jag fick exakt samma idag. Aldrig sökt lån där eller fått faktura eller påminnelse. Jag kommer följa råden i tråden. Har redan bestridit fakturan hos express lån och ska göra en polisanmälan nu strax. Det skrev jag också i malet.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
Jag har fått ett inkassokrav på 642 kr för en förfallen faktura från dom på 379 kr, vad jag kan se i tidigare trådar så är detta ett bluff företag? finns ingen kontakt till något inkassobolag och allt ser mystiskt ut. Har mailat dom och bestrider fakturan. Ska man kontakta kronofogden tycker ni?
Om du aldrig lånat där och inte har en skuld på det beloppet som anges i kravet så behöver du inte göra ngt, bara strunta i. Polisanmäl om du orkar.
 

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Om du aldrig lånat där och inte har en skuld på det beloppet som anges i kravet så behöver du inte göra ngt, bara strunta i. Polisanmäl om du orkar.
Är du säker? Har fått inkasso och man blir ju orolig när man blivit av med allt. Jag har bestridit via mail men nu 2h kö hos polisen.
 

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Har precis gjort polisanmälan. Handläggaren visste precis vilka de var. Hon hade fått så många anmälningar att hon kunde organisationsnumret utantill.
 

Catarina

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Februari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Om du aldrig lånat där och inte har en skuld på det beloppet som anges i kravet så behöver du inte göra ngt, bara strunta i. Polisanmäl om du orkar.
Okej. Men läste att bluff faktura kan gå till kronofogden. Men har mailat och bestridit fakturan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp