• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inkasso, månadskostnad för dessa lån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Dom ringer ju och messar/mejlar mycket . Men det är väl inte lönt att prata med dom när jag ändå ska släppa det till inkasso ? Första gången jag är i denna situation så jag har dålig koll . Men med tiden kommer jag ju lära mig . Har ju ställt till det , så jag kommer vara en eftersökt man några år .
Min erfarenhet är att det inte hjälper hur mycket man pratar eller mejlar med dom. Dom fortsätter ringa ändå. Och smsa, lämna meddelanden, och mejla.
 

UppgivenLoser

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 December 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Min erfarenhet är att det inte hjälper hur mycket man pratar eller mejlar med dom. Dom fortsätter ringa ändå. Och smsa, lämna meddelanden, och mejla.
Nä jag har inte tänkt ha ngn kontakt med dom när jag ändå släpper det till inkasso.
Jag ringer gothia sen när det väl kommer dit. Så är min plan .
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
538
Poäng
597
Hej!
Ja nu har det kört ihop sig och botten är nådd.
Det har blivit för mycket nu, så måste släppa 3 lån till inkasso . Kanske blir fler oxå.
Vivus 50000
Credifi 34000
Lumify 50000
Som jag läst och förstått det så kommer dom hamna hos gothia alla 3. Tur det för mig , då kan det finnas ett litet hopp att jag kommer gå runt och klarar mig från kf . Nån som har lyckas få ngn bra lösning hos gothia?
Vad tror ni jag kan lyckas få för månadskostnad?
Utöver dom 3 så betalar jag ca:20 000 på övriga lån . Så det är som ganska mörkt livet och läget just nu.
Det är spel som fått mig hit där jag är idag , så slipper ni fråga . Och jo jag har slutat spela nu och även påbörjat behandling.
Sista lånet är i november och spelfri sen 14 dagar .
Släpp dem. 0
Lumify och vivus är rätt sega, 3-5 månader innan det hamnar hos inkasso. Credify ganska exakt 3 månader.

Jag hade 96000 hos Gothia, betala de 4000kr i månaden. Betalade i 12 månader och lånen minskade ingenting. Helt sanslöst. Men kämpa på. Gothia kan vara stenhårda, försök flera gånger isf mes olika handläggare om möter svårigheter.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 060
Mottagna reaktioner
603
Poäng
637
Släpp dem. 0
Lumify och vivus är rätt sega, 3-5 månader innan det hamnar hos inkasso. Credify ganska exakt 3 månader.

Jag hade 96000 hos Gothia, betala de 4000kr i månaden. Betalade i 12 månader och lånen minskade ingenting. Helt sanslöst. Men kämpa på. Gothia kan vara stenhårda, försök flera gånger isf mes olika handläggare om möter svårigheter.
Verkar va väldigt olika med dessa bolag. Credifi hamnade hos inkasso efter lite drygt 1 månad för min del. Lumify är jag snart 2 månader sen med och dom har inte skickat än men gör nog snart.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Min Lumify är 9 månader sen nu. Lär väl komma i januari då…eller ej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp