• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkasso och avbetalningsplan

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Var det deras förslag den summan eller du fick vara med att välja? Tänker man måste ju kunna betala annat med.
Har för mig att dom frågade hur mycket jag klarade att betala i månaden. Jag bad om så lågt belopp som möjligt och då blev det 1000 kr/mån. Men skulden är ju ganska stor med så.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Hejsan
Mitt Ferratum,monetti lån gick till Sileo Kapital,dom är väldigt bra att ha göra med.Jag har 5 st olika skulder till dom.Dom la ihop mina skulder så att jag betalade första gången enbart 350 kr/mån.Sedan valde jag att höja till 700 kr/mån.Och har nu höjd till 1100 kr/ mån på grund av att jag måste verkligen börja betala av på skulden också och inte enbart räntan.Men det upplägget passad mig i början då jag satt illa till med mina övriga skulder.Min skuld till everydayplus ligger hos Svea inkasso och där har jag fått en fast ränta på hela summan och betalar av med 1000 kr/mån och petar in extra när jag kan.Mobillån vet ej=ingen erfarenhet av dom.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hejsan
Mitt Ferratum,monetti lån gick till Sileo Kapital,dom är väldigt bra att ha göra med.Jag har 5 st olika skulder till dom.Dom la ihop mina skulder så att jag betalade första gången enbart 350 kr/mån.Sedan valde jag att höja till 700 kr/mån.Och har nu höjd till 1100 kr/ mån på grund av att jag måste verkligen börja betala av på skulden också och inte enbart räntan.Men det upplägget passad mig i början då jag satt illa till med mina övriga skulder.Min skuld till everydayplus ligger hos Svea inkasso och där har jag fått en fast ränta på hela summan och betalar av med 1000 kr/mån och petar in extra när jag kan.Mobillån vet ej=ingen erfarenhet av dom.
Monetti, är det deras flexilån eller vanliga? För flexilånet är väl arvatofinans?Var det sileo som tog kontakt eller du själv? Svea, Hur snälla är dom?
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hejsan
Mitt Ferratum,monetti lån gick till Sileo Kapital,dom är väldigt bra att ha göra med.Jag har 5 st olika skulder till dom.Dom la ihop mina skulder så att jag betalade första gången enbart 350 kr/mån.Sedan valde jag att höja till 700 kr/mån.Och har nu höjd till 1100 kr/ mån på grund av att jag måste verkligen börja betala av på skulden också och inte enbart räntan.Men det upplägget passad mig i början då jag satt illa till med mina övriga skulder.Min skuld till everydayplus ligger hos Svea inkasso och där har jag fått en fast ränta på hela summan och betalar av med 1000 kr/mån och petar in extra när jag kan.Mobillån vet ej=ingen erfarenhet av dom.
Av 1100 Hur mkt är då amortering?
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hela dagen igår satt jag och ringde till olika långivare för att få hjälp med avbetalningsplaner. Är så trött på att kämpa så här men vill verkligen få rätt på ekonomin och inte hamna hos kf. Är det någon som har tips hur man behåller förståndet i all röra? Behöver verkligen pepp
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Hela dagen igår satt jag och ringde till olika långivare för att få hjälp med avbetalningsplaner. Är så trött på att kämpa så här men vill verkligen få rätt på ekonomin och inte hamna hos kf. Är det någon som har tips hur man behåller förståndet i all röra? Behöver verkligen pepp

Jobbigt att sitta och ringa runt, gjorde också det igår. Dagarna kring lön är då jag mår som sämst.

Byax var i alla fall en väldigt bra upplevelse! De hade sagt upp lånet och skickat till inkasso och skickat till kf (men inte hunnit få från kf än). De gav förslag att ta tillbaka från inkasso och kf och återgå till att återuppta betalningarna på lånet som tidigare, ingen ökad månadskostnad. Dock så gick första slantarna till att betala av på avgifterna för inkasso och kf. Kändes i alla fall otroligt tacksamt!
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Jobbigt att sitta och ringa runt, gjorde också det igår. Dagarna kring lön är då jag mår som sämst.

Byax var i alla fall en väldigt bra upplevelse! De hade sagt upp lånet och skickat till inkasso och skickat till kf (men inte hunnit få från kf än). De gav förslag att ta tillbaka från inkasso och kf och återgå till att återuppta betalningarna på lånet som tidigare, ingen ökad månadskostnad. Dock så gick första slantarna till att betala av på avgifterna för inkasso och kf. Kändes i alla fall otroligt tacksamt!
Ja det bra gjort av dom. Har problem med qliro nu, dom har skickat en månadsfaktura på 7500 som ska betalas för kontokredit! Har pratat med dom men dom vägrar sänka kostnaden....så nu vet jag inte hur jag gör för dom uppger inte vem deras inkasso är
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hejsan
Mitt Ferratum,monetti lån gick till Sileo Kapital,dom är väldigt bra att ha göra med.Jag har 5 st olika skulder till dom.Dom la ihop mina skulder så att jag betalade första gången enbart 350 kr/mån.Sedan valde jag att höja till 700 kr/mån.Och har nu höjd till 1100 kr/ mån på grund av att jag måste verkligen börja betala av på skulden också och inte enbart räntan.Men det upplägget passad mig i början då jag satt illa till med mina övriga skulder.Min skuld till everydayplus ligger hos Svea inkasso och där har jag fått en fast ränta på hela summan och betalar av med 1000 kr/mån och petar in extra när jag kan.Mobillån vet ej=ingen erfarenhet av dom.
Hej
Du skrev åt Du hade flera lån som sileo köpt, vill du säga vilka? Hur fick du reda på att dom köpt dina skulder?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp