• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inkasso som gått till tingsrätten

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Har en fråga,
Jag har en skuld hos Intrum jag fått fast jag betalat in i tid, hur fast det var fel ocrnr så det hamnade hos kronofogden fortare än jag hann säga nåt! Nu bestred jag detta för jag fick inte fatt i Intrum, kommer inte in på mina sidor pga "tekniskt fel" kommer inte fram på telefon eller mejl för den delen
Nu har det gått upp i tingsrätten där jag visat dump på mina betalningar mina mejl försök mm
Nu får hafäg ett mejl från en på Intrum som säger såhär, jag att hon fått domen från tingsrätten och jag ska omedelbart betala in 500 kr! Öööhh va skrev jag tillbaka, men hur kan hon sitta med en dom när jag inte ens fått yttra mig? Har inte ens fått ett brev med dom osv? Någon som kan svara här om detta ska gå till så? Har inte skrivit under nåt eller gått med på nåt heller, men kör man över folk på detta viset helt utan att informera?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Har en fråga,
Jag har en skuld hos Intrum jag fått fast jag betalat in i tid, hur fast det var fel ocrnr så det hamnade hos kronofogden fortare än jag hann säga nåt! Nu bestred jag detta för jag fick inte fatt i Intrum, kommer inte in på mina sidor pga "tekniskt fel" kommer inte fram på telefon eller mejl för den delen
Nu har det gått upp i tingsrätten där jag visat dump på mina betalningar mina mejl försök mm
Nu får hafäg ett mejl från en på Intrum som säger såhär, jag att hon fått domen från tingsrätten och jag ska omedelbart betala in 500 kr! Öööhh va skrev jag tillbaka, men hur kan hon sitta med en dom när jag inte ens fått yttra mig? Har inte ens fått ett brev med dom osv? Någon som kan svara här om detta ska gå till så? Har inte skrivit under nåt eller gått med på nåt heller, men kör man över folk på detta viset helt utan att informera?

Du får domen på posten i morgon då isåfall.
Det möjligt att det gjots förenklad delgivning och det faktiskt aldrig nått dig men formellt sett var du ändå delgiven. I så fall har dom fått ut en tredskodom på dig nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Det stämmer inte helt det du skriver heller, du verkar ha yttrat dig genom skärmdumpar med mera, och samtidigt inte yttrat dig
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Du får domen på posten i morgon då isåfall.
Det möjligt att det gjots förenklad delgivning och det faktiskt aldrig nått dig men formellt sett var du ändå delgiven. I så fall har dom fått ut en tredskodom på dig nu.
Nej någon sådan har diöom inte fått för jag skulle först i någon förhandling muntligt i Oktober
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Då var det inga problem då
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Detta verkar intressant. Följer.
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Det stämmer inte helt det du skriver heller, du verkar ha yttrat dig genom skärmdumpar med mera, och samtidigt inte yttrat dig
Jag har yttrat mig till hon på Intrum och hon sa att jag ska skriva på nåt avtal när domen är klar sen ska jag betala! Har fått uppgifter att jag ska betala nu, men inget att skriva på, det kan ju inte gå till så, och bad henne skicka mig en dom, och innan sa hon till mig att jag ska till tinget godkänna min skuld, men det har jag inte heller gjort
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Om du har betalt men angett fel OCR, prata med företaget och berätta vilket OCR du använde istället bara?
De vinner ju inte någonting på att dra dig inför rätten om det redan är betalt, då kan du ju i sådana fall göra en chargeback via din bank på den betalningen du redan gjort, vilket avsevärt påverkar deras kreditbetyg negativt som företag.
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Hej detta har jag gjort och jag fick min betalning tillbaka då de inte hittade något ocr nr, men de har fått en kopia på min betalning men innan dess så hann det gå till fogden och vidare då jag bestred, då sa dom att jag betalat in till fel Intrum att det finns olika avdelningar, men fick en återbetalning efter en månad och då har det gått vidare, visade för tingsrätten mitt kvitto och skrev och visade att det jämt är svårt att få tag i dom på Intrum med skärmdump och mejl svaren dom kommer att de inte svarar på mejl pga gpdr lag osv, de har inte ens en chatt att tillgå, så man är låst! Skrev till dom på mejl att jag betalat in där jag betalat och lämnade uppgifterna men inget mer svar än det sistnämnda,
Vid ett tillfälle kom jag in på mina sidor laddade upp min betalning och väntade på ett svar, (brukar få mejl när ett svar kommit i mina sidor) men nej inget svar så hur kan man kommunicera med en inkasso som inte svarar? Däremot när det gått till tingsrätten så har jag plötsligt en kvinnas mejl på Intrum att skriva med! Skrev även till tingsrätten att jag vid flertalet gånger försöker komma in på mina sidor men det går inte, ibland kommer jag in men hår inte att ladda upp dokument utan då stängs det mitt i, men har gjort allt i min makt att få betalningsuppgifterna och har då fått betala in till Intrum i tid med ett bg jag hittade på nätet och skrev mitt personnummer i meddelande fältet
 

Bilagor

  • Screenshot_20210720_092704_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210720_092704_com.android.chrome.jpg
    151.3 KB · Visningar: 9

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Jag har yttrat mig till hon på Intrum och hon sa att jag ska skriva på nåt avtal när domen är klar sen ska jag betala! Har fått uppgifter att jag ska betala nu, men inget att skriva på, det kan ju inte gå till så, och bad henne skicka mig en dom, och innan sa hon till mig att jag ska till tinget godkänna min skuld, men det har jag inte heller gjort

Jaha du har yttrat dig till Intrum bara
Du skrev nämligen "Nu har det gått upp i tingsrätten där jag visat dump på mina betalningar mina mejl försök mm" vilket mest tydde på att du yttrat dig till tingsrätten.

Du bör försöka läsa igenom det du skriver några gånger, jag kan mycket väl förstå om både inkassobolag och domstol missförstår dig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp