• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkasso till Löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Smalj

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tjena! Släppte alla mina lån i december å nu kom första till inkasso på 430 tusen. Sista dag att betala 23/3 för det lånet. Och så småningom kommer det fortsätta trilla in inkasso ärenden.

Men till några frågor å funderingar.
Hur funkar de innan allt kommer till löneutmätning? Hur lång är processen? Får jag behålla lönen i April? Hur blir de med skatteåterbäringen i början på April?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Smalj

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tjena! Släppte alla mina lån i december å nu kom första till inkasso på 430 tusen. Sista dag att betala 23/3 för det lånet. Och så småningom kommer det fortsätta trilla in inkasso ärenden.

Men till några frågor å funderingar.
Hur funkar de innan allt kommer till löneutmätning? Hur lång är processen? Får jag behålla lönen i April? Hur blir de med skatteåterbäringen i början på April?
Undrar samtidigt om KFM skulle kunna ta min sambos bil, hon står på den, lånet och försäkringen, värde idag ca 75tkr. Hon har den till jobbet som är ca 3 mil bort varje dag.
 

Smalj

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
@Lasseman har du nå cirka tider på processen? Du verkar ha stenkoll på allt
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Tjena! Släppte alla mina lån i december å nu kom första till inkasso på 430 tusen. Sista dag att betala 23/3 för det lånet. Och så småningom kommer det fortsätta trilla in inkasso ärenden.

Men till några frågor å funderingar.
Hur funkar de innan allt kommer till löneutmätning? Hur lång är processen? Får jag behålla lönen i April? Hur blir de med skatteåterbäringen i början på April?
Räkna med att inget kommer hända förens kanske Juni/Juli. Mitt första inkasso kom i November tror jag och jag har fortfarande inte kommit gång med utmätning.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Räkna med att inget kommer hända förens kanske Juni/Juli. Mitt första inkasso kom i November tror jag och jag har fortfarande inte kommit gång med utmätning.
Lönen i april kommer du behålla.
Kan du bevisa att bilen tillhör din sambo så bör den vara safe men inte om du blir stoppad när du kör din sambos bil, då kan den utmätas.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
951
Mottagna reaktioner
299
Poäng
457
Lönen i april kommer du behålla.
Kan du bevisa att bilen tillhör din sambo så bör den vara safe men inte om du blir stoppad när du kör din sambos bil, då kan den utmätas.
Behåller maj också.
 

Smalj

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Lönen i april kommer du behålla.
Kan du bevisa att bilen tillhör din sambo så bör den vara safe men inte om du blir stoppad när du kör din sambos bil, då kan den utmätas.
Hon som står på billånet, alltså inte privatlån eller nått annat sorts lån, klassiskt billån med 20% kontantinsats. Samt försäkring och som ägare.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Hon som står på billånet, alltså inte privatlån eller nått annat sorts lån, klassiskt billån med 20% kontantinsats. Samt försäkring och som ägare.
Ok men fortf kan bilen beslagtas om du kör den och bli stoppad om du har löneutmätning och skuldsaödo
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp