Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso > uppsägning av lån > KFM

Någon som har erfarenhet från någon av dessa och hur långt tid det tar innan det blir ett ärende hos KFM där man är tvungen och betala hela summan av lånet, dvs utmätning.

295 334 ICA
198 636 Instabank
203 518 Remember
149 751 Bra Bank
144 130 Collector
46 118 OPR
39 112 Forex
40 Spargo
31 872 Credway
24 233 Untie
24761 Cashbuddy
9028 Fairlo
11534 flexlimit
10 311 Credigo
10 316 Easycredit
8 201 monetti
5 800 nanoflex

Vill försöka underhålla skulderna för och undvika utmätning tills i maj, men vet inte vilken prio jag ska lägga. De fet markerade har jag inte betalat den fakturan som förföll i november. De andra har jag inte betalat december fakturan hos.

Remember har jag varit efter med 2 månader och betalade 3:e månaden utan problem så inte inkasso förrän efter 3 uteblivna betalningar iallafall..

Vilka lån borde jag undvika låta gå till inkasso? Mina stora lån? Bättre och låta de mindre lånen gå till inkasso och betala de större, speciellt de som delar inkasso? Behöver råd. Ica banken är det lån jag har bäst ränta på och remember ganska uselt, men de båda delar inkassobolag och de skulle hamna på runt 500k bara dem, vet inte ifall några andra i listan använder Axactor som inkassobolag?

Credway/easycredit/credigo/monetti/nanoflex vet jag använder gothia iallafall, kanske något annat av de små lånen också? De verkar vettigast att låta gå till inkasso och försöka få till en avbetalningsplan, förhoppningsvis ett litet glapp i betalningen också för andrum. Tar gärna emot råd.

Verkar som om Icabanken, remember och instabank alla har Axactor - dvs om alla de tre lånen skulle sägas upp och gå till inkasso så skulle jag ha 700k hos Axactor. Vet inte om det går till sådär, om de säger upp såpass stora lån? Någon som vet vilken avbetalningsplan man skulle fått då?

Verkar som om Icabanken, remember och instabank alla har Axactor - dvs om alla de tre lånen skulle sägas upp och gå till inkasso så skulle jag ha 700k hos Axactor. Vet inte om det går till sådär, om de säger upp såpass stora lån? Någon som vet vilken avbetalningsplan man skulle fått då?
Mitt remember är hos Lowell..

Ja alltså säkert 20-30 tusen i månaden på en sån stor skuld.

Fy fan för den avbetalningen finns inte en chans. Hade hoppats jag fått snarlik månadskostnad

Axcator köper skulder och det innebär att man kan välja vilka fordringar man vill ha också. Man kan även mer fritt välja villkor för betalplaner när man äger skulden.

Om du vill ha en snarlik kostnad är nog bästa chansen att försöka betala i kapp så alla lån får ha kvar villkoren

Mitt remember är hos Lowell..

Ja alltså säkert 20-30 tusen i månaden på en sån stor skuld.
Mitt Rememberlån som hamnade hos Lindorff numera Lowell fick jag endast en 6 månaders avbetalningsplan på. Lånet var på ca 325 000 kr så de krävde över 50000 kr i månaden. Jag gav upp den dagen och släppte allt till Kfm.

Mitt Rememberlån som hamnade hos Lindorff numera Lowell fick jag endast en 6 månaders avbetalningsplan på. Lånet var på ca 325 000 kr så de krävde över 50000 kr i månaden. Jag gav upp den dagen och släppte allt till Kfm.
Fy fan, orimligt.. ja Lowell är väl inte direkt lätta.. vill bara öka månadsbeloppet hela tiden. Jag har dock betalat av i mer än 6 månader nu, har väl 1 år kvar om man räknar med räntan. Ska dock försöka förtidslösa lånet, bara 16000 kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp