• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inkomst UC

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Vad har du för attityd!? Det var ett tips till den som är angelägen om att få sitt slutskattebesked i juni. Uppdateringen på UC är självklart kopplat till när du får ditt slutskattebesked. Visst är det upp till var och en om man vill vänta med att betala till november, men då får man också vänta på uc-uppdatering/slutskattebesked till augusti.
Förstår inte hur det hänger ihop riktigt. Trodde det berodde på när man deklarerade - när slutskattebesked kom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Vad har du för attityd!? Det var ett tips till den som är angelägen om att få sitt slutskattebesked i juni. Uppdateringen på UC är självklart kopplat till när du får ditt slutskattebesked. Visst är det upp till var och en om man vill vänta med att betala till november, men då får man också vänta på uc-uppdatering/slutskattebesked till augusti.
Absolut ingen attityd, snarare du som bevisligen är känslig. Det var inget tips, utan du uttryckte att TS behöver betala in kvarskatten i god tid - alltså att det är avhängigt - vilket är helt fel information.

Har man inte koll på hur saker och ting fungerar bör man avstå från att kommentera.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Förstår inte hur det hänger ihop riktigt. Trodde det berodde på när man deklarerade - när slutskattebesked kom?
Om du har kvarskatt kan du få ditt slutskattebesked tidigast i juni. För att få sitt slutskattebesked i april krävs att man deklarerar digitalt senast den 30 mars utan ändringar eller tillägg och att man har skatt att få tillbaka.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Så mina inkomstuppgifter kan alltså inte uppdateras nu pga att jag har kvarskatt? Trots att jag har deklarerat?
Jo den uppdateras endå. Jag hade kvarskatt förra året betalade in nu i november den skatten. Men inkomsten uppdaterades långt långt innan!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Om du har kvarskatt kan du få ditt slutskattebesked tidigast i juni. För att få sitt slutskattebesked i april krävs att man deklarerar digitalt senast den 30 mars utan ändringar eller tillägg och att man har skatt att få tillbaka.
Stämmer inte. Har kvarskatt och har deklarerat innan den 30 mars. Har dessutom fått mitt slutskattebesked. Om du ska få tillbaka/ kvarskatt bör alltså inte höra ihop med när du får ditt slutskattebesked.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Stämmer inte. Har kvarskatt och har deklarerat innan den 30 mars. Har dessutom fått mitt slutskattebesked. Om du ska få tillbaka/ kvarskatt bör alltså inte höra ihop med när du får ditt slutskattebesked.
Då får jag be TS om ursäkt!! Förra våren så skickade jag frågan direkt till SKV, och fick följande svar via e-post:

Hej,

För att få sitt slutskattebesked i april krävs att man deklarerar digitalt senast den 30 mars utan ändringar eller tillägg och att man har skatt att få tillbaka. Om du har kvarskatt kan du få ditt slutskattebesked tidigast i juni, men vi kan inte garantera detta för dig. Det skulle lika gärna kunna bli augusti eller senare beroende på om vi har frågor på din deklaration eller inte.

Med vänliga hälsningar



Maria
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Stämmer inte. Har kvarskatt och har deklarerat innan den 30 mars. Har dessutom fått mitt slutskattebesked. Om du ska få tillbaka/ kvarskatt bör alltså inte höra ihop med när du får ditt slutskattebesked.
Många olika bud här vad i tusen gör att jag Inte fått slutskattebesked då?
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Stämmer inte. Har kvarskatt och har deklarerat innan den 30 mars. Har dessutom fått mitt slutskattebesked. Om du ska få tillbaka/ kvarskatt bör alltså inte höra ihop med när du får ditt slutskattebesked.
Hmm ... Samma som du - men har inte fått mitt! (Vilket jag i o f s inte hade räknat med heller! ;) )
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp