- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 156
Inte på mig. Fick svar av deras chatt att man ska maila deras kundservice gjorde de på torsdag, fortfarande inget svar.Nån som sett om saldo.se rapporterat ränta till Skatteverket?
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Tack då ska jag göra detsamma.Inte på mig. Fick svar av deras chatt att man ska maila deras kundservice gjorde de på torsdag, fortfarande inget svar.
- Meddelanden
- 68
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 207
tack gode gud för återbäring..
Får tillbaka nästan 49.000kr
underskott på 134k
Vet det är extremt högt och jävla ränta, men tanke på hur jag jobbat arslet av mig förra året (har bra grundlön) samt provisionbaserat lön som gjort att jag fått dunder löner och landade på 525k i taxerad inkomst så kan nu blåsa bort all skit och att gå ner från 33.000 i månaders kostnader till 24.000 och i juni går den ner till 18 och till jul 15.000 i månaden, behöver nu bara vänta ut 15 månader för min missbrukade kredit skall försvinna så jag kan ta samlings lån och lösa resten av all skit, sedan endast 3 lån på 8000kr i månaden som jag sedan kommer göra dubbla betalningar på för att då vara helt skuldfri inom 60 månader...
När jag hade det som värst låg jag på 55k i månaden (har inte heller rört en jävla spelmaskin på 2år)
edit: min uc har äntligen gått ner från 44% till 6% efter har stått stilla i 18månader, med endast 3 förfrågningar kvar också!
underskott på 134k
Vet det är extremt högt och jävla ränta, men tanke på hur jag jobbat arslet av mig förra året (har bra grundlön) samt provisionbaserat lön som gjort att jag fått dunder löner och landade på 525k i taxerad inkomst så kan nu blåsa bort all skit och att gå ner från 33.000 i månaders kostnader till 24.000 och i juni går den ner till 18 och till jul 15.000 i månaden, behöver nu bara vänta ut 15 månader för min missbrukade kredit skall försvinna så jag kan ta samlings lån och lösa resten av all skit, sedan endast 3 lån på 8000kr i månaden som jag sedan kommer göra dubbla betalningar på för att då vara helt skuldfri inom 60 månader...
När jag hade det som värst låg jag på 55k i månaden (har inte heller rört en jävla spelmaskin på 2år)
edit: min uc har äntligen gått ner från 44% till 6% efter har stått stilla i 18månader, med endast 3 förfrågningar kvar också!
- Meddelanden
- 342
- Mottagna reaktioner
- 221
- Poäng
- 407
Dom öppnar den 15 mars.Den öppnar väl inte förrän det är dags att godkänna din deklaration?
- Meddelanden
- 787
- Mottagna reaktioner
- 775
- Poäng
- 657
De har rapporterat för mig. De heter Tact Finance AB, scrolla längst ner:Nån som sett om saldo.se rapporterat ränta till Skatteverket?
Saldo Bank UAB - vem är vi? | Saldo.com
Saldo Bank är en ledande leverantör av finansiella tjänster i både Sverige, Finland och Litauen. Läs mer om våra tjänster och vår strategi här!
- Meddelanden
- 787
- Mottagna reaktioner
- 775
- Poäng
- 657
Du har inte från Tact Finance AB? Det är SaldoInte på mig. Fick svar av deras chatt att man ska maila deras kundservice gjorde de på torsdag, fortfarande inget svar.
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 156
Nix står ej de:/Du har inte från Tact Finance AB? Det är Saldo
- Meddelanden
- 154
- Mottagna reaktioner
- 93
- Poäng
- 257
Riktigt glädjande att se. Kämpa på nu!!!tack gode gud för återbäring..
underskott på 134k
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
De är bara logga inHur kan ni deklarera när den öppnar 15e?

- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Jag har en tillkommande ränta från tandolån på 24000kr för 2021 som de ej rapporterat in . Men jag behover verkligen de pengar jag ska få nu i april först . Stämmer det att jag gör en ränte omprövning sen bara efter utbetalning första veckan i april och då får jag till ska mer sen i juni då ? Hur my ner kan det bli tror ni på 24000 i räntan för tando ?
- Meddelanden
- 604
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 337
Ja har också deklareratSå, deklarerat nu med då! Men sjukt de öppnar dagen före, då det ska öppna Kl 07 imorgon 😛
- Meddelanden
- 409
- Mottagna reaktioner
- 167
- Poäng
- 347
Öppnar alltid dagen före de senaste åren iaf.Hur kan ni deklarera när den öppnar 15e?
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Vilket inkasso var de ?Var inga problem att logga in och tur var väl det då det hade till kommit en ändring i deklarationen. Ett inkassobolag hade gjort en ändring
Ändrat för mig med. Det sjuka var att de satt exakt samma siffror!! Så fattar inte varför de gjort ändringAxactor sweden AB
- Meddelanden
- 118
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Jag har ett par skulder till CSN från år 2021 och detta år varav detta året inte har skickats till Kronofogden ännu. Jag kommer få en summa som är större än mina skulder till CSN i skatteåterbäring.
Kan jag meddela CSN att de ska skicka in aktuell skuld till Kronofogden så att den skulden betalas av direkt? Vid överskott går först skulder att betala av skatte- och studieskulder först eller går överskottet av skatteåterbäringen till alla jag har skulder till?
Kan jag meddela CSN att de ska skicka in aktuell skuld till Kronofogden så att den skulden betalas av direkt? Vid överskott går först skulder att betala av skatte- och studieskulder först eller går överskottet av skatteåterbäringen till alla jag har skulder till?
- Meddelanden
- 339
- Mottagna reaktioner
- 181
- Poäng
- 367
Om du menar återbäringen så går den till Kronofogden och där fördelas det efter en viss följd. Tror dock e-mål har företräde framför a-mål som är skatteskulder och studieskulder.Jag har ett par skulder till CSN från år 2021 och detta år varav detta året inte har skickats till Kronofogden ännu. Jag kommer få en summa som är större än mina skulder till CSN i skatteåterbäring.
Jag kan ha fel så nån annan typ @Lasseman kan svara
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Om du menar återbäringen så går den till Kronofogden och där fördelas det efter en viss följd. Tror dock e-mål har företräde framför a-mål som är skatteskulder och studieskulder.
Jag kan ha fel så nån annan typ @Lasseman kan svara
Den fördelas efter en viss ordning ja, är inte helt hundra på hur csn som icke prio a mål står sig mot emål.
Emål är aldrig prioriterade före ngt annat, i bästa fall i linje med sämst prioriterade amål
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Mina CSN prioriterades inte när jag hade löneutmätningen.Den fördelas efter en viss ordning ja, är inte helt hundra på hur csn som icke prio a mål står sig mot emål.
Emål är aldrig prioriterade före ngt annat, i bästa fall i linje med sämst prioriterade amål
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Nä det stämmer. Nu är inte utmätning och avräkning av överskjutande skall något som har med löneutmätning att göra dockMina CSN prioriterades inte när jag hade löneutmätningen.
- Meddelanden
- 978
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
Jag har skuldsanering sen över 2 år tillbaka. Inte haft något lån hos Bank Norwegain varken 2021 eller 2020 ändå rapporterade dom in ca 700 kr i ränta. Någon som varit med om något liknande eller vanligt dom släpar så?
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Ingår dom inte i din sanering?Jag har skuldsanering sen över 2 år tillbaka. Inte haft något lån hos Bank Norwegain varken 2021 eller 2020 ändå rapporterade dom in ca 700 kr i ränta. Någon som varit med om något liknande eller vanligt dom släpar så?
- Meddelanden
- 978
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
Jo det gör dom. Helskumt..Ingår dom inte i din sanering?
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Men då har dom ju fått inbetalt från din sanering och avräknat en del av inbetalningen mot ränta.Jo det gör dom. Helskumt..
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Jag hade inrapporterat räntor för över 9000 kr trots att jag snart haft skuldsanering i 4 år.Men då har dom ju fått inbetalt från din sanering och avräknat en del av inbetalningen mot ränta.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.

Skönt med 15 598 kr tillbaka. Mindre skönt att man betalt 3 dubbla i ränta........