• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inkomstuppdatering Augusti?

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej!
för oss som fick slutskattebesked idag , när syns den nya inkomsten på UC tror ni ?
Mailade med UC men dom var extremt oklara och verkade själva inte veta när dom kör uppdateringar. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Ingen som vet ? .. skrev till uc idag att slutskattebeskedet kom idag och undrade när deras nästa körning på inkomster är .. fick till svar att de kanske syns i augusti men kan dröja till september .. känns väl som dom borde veta när dom gör uppdatering eller om dom redan gjort de ?.. så misstänker att det kanske var någon som var lite ny på jobbet som svarade haha ;)
Är lite nytt för mig att få slutskattebeskedet nu så nån kanske har mer koll ?, försökte söka lite här men hittade inget konkret . Sorry om det är jag som är blind:)
 

Atk

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 Augusti 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Bör ju komma i augusti IOM att det står på deras hemsida. Sitter också och väntar då nya inkomsten kommer göra skillnad. Men känns som Uc kan göra lite som de vill tyvärr..
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Bör ju komma i augusti IOM att det står på deras hemsida. Sitter också och väntar då nya inkomsten kommer göra skillnad. Men känns som Uc kan göra lite som de vill tyvärr..
Ja :) men ja läste att förra året gjorde dom uppdateringen 4/8 men man kanske fick slutskattebeskedet tidigare också då .
Förhoppningsvis gör de väl lite på betyget när de väl kommer .. råkade dock precis läsa om någon som fick sämre uc efter ökad inkomst så de vore ju lite tråkigt om de skulle ske något sådant konstigt :)
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Bör ju komma i augusti IOM att det står på deras hemsida. Sitter också och väntar då nya inkomsten kommer göra skillnad. Men känns som Uc kan göra lite som de vill tyvärr..
Frågade även bisnode , enligt dom så sker de vecka 37.. väldigt segt men UC och dom kanske inte gör på samma sätt riktigt.?
Vad jag har läst i alla trådar så verkar de ju tidigare år ha infallit i samband med slutskattebeskedet iaf .
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Frågade även bisnode , enligt dom så sker de vecka 37.. väldigt segt men UC och dom kanske inte gör på samma sätt riktigt.?
Vad jag har läst i alla trådar så verkar de ju tidigare år ha infallit i samband med slutskattebeskedet iaf .
Och bara för de fick jag svar från uc nu att de redan gjorts i augusti (3/8) och nästa sker i september .. Jaja så var de med det ;)
 

Atk

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 Augusti 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
De gjorde en uppdatering den 3aug nästa uppdatering är i september så det är bara vänta. Konstigt att de gör en uppdatering 5 dagar innan Skatteverket aviserat att de kommer skicka ut beskeden.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
De gjorde en uppdatering den 3aug nästa uppdatering är i september så det är bara vänta. Konstigt att de gör en uppdatering 5 dagar innan Skatteverket aviserat att de kommer skicka ut beskeden.
Mkt märkligt ja .. de e segt att vänta .. speciellt när man inte riktigt vet hur betyget uppdateras på UC .. den verkar ju leva sitt egna liv ibland .
Man har ju läst att många med ganska dåliga förutsättningar ändå fått bra erbjudande senaste tiden också och jag blir lite orolig att bankerna kommer blir hårdare längre fram med tanke på allt som sker i världen .. speciellt nu när covid verkar öka massor igen också.
Men det kanske bara är jag som är nojjig :)

visst är det väldigt osmart att söka innan inkomsterna uppdateras ? För mig skiljer de ca 150 000 i lön, Man kan ju ange manuellt men de kanske blir automatiskt avslag i systemen för de inte stämmer med vad som står på upplysningen ?
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Vad står det för datum på eran senaste uppdatering? Min står fortfarande 06 alltså månad 06. Borde det inte stå månad 07 om uppdatering gjordes i början av augusti?

alla mina krediter betalades av i mitten av juli och borde således inte stå kvar nu, vilket de gör.
Alltså verkar ingen uppdatering gjorts än för mig..? Hur ser ser ut för er andra?
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Vad står det för datum på eran senaste uppdatering? Min står fortfarande 06 alltså månad 06. Borde det inte stå månad 07 om uppdatering gjordes i början av augusti?

alla mina krediter betalades av i mitten av juli och borde således inte stå kvar nu, vilket de gör.
Alltså verkar ingen uppdatering gjorts än för mig..? Hur ser ser ut för er andra?
TROR endast de va inkomst som kördes i början på augusti .. den vanliga uppdatering kommer nog senare :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp