• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Du verkar supertrevlig! Och verkligen supersmart och verkligen överbegåvad i jämförelse med andra människor på den här planeten. Jag önskar du kunde lägga din stora begåvning på att lösa de stora samhällsproblemen istället, kanske till och med de globala problemen som finns. Kan du göra det är du snäll? Eller har du bara begåvning i att kalla folk för diverse saker, inklusive din bror?
Spot on.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Vilka förutsättningar hade ni?
Jag hade 1,3 miljoner hos kronofogden! Hade utmätning i ca 3 år ! Sambon 750k totalt ! Jag fick en 3 årig plan ! Hon fick 4 år att betala ! Tror man kan lika väl söka själv och det går minst likabra :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Varför är du negativt inställd till budget och skuldrådgivare ?
Jag är inte så imponerand av budget och skuldrådgivare alla gånger heller. Dom har ställt till det kopiöst mycket ibland.
Men statistiskt är det bättre att ha varit hos en än inte.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
Känns lite som har man gått till dem så visar det att man försökt hitta lösningar och det ser positivt ut för en eventuell skuldsanering vare sig dem egentligen hjälpte eller inte
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Känns lite som har man gått till dem så visar det att man försökt hitta lösningar och det ser positivt ut för en eventuell skuldsanering vare sig dem egentligen hjälpte eller inte
Exakt.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Det v
Då ändrades den statistiken då jag sa åt min lillebror att avboka tiden hos skuldrådgivaren och sedan ansökte jag åt honom och vipps så fick han inledande.

Personligen så har jag en negativ inställning till dom som väljer skuldrådgivare och det var skönt att jag fick ut min aggression hos min mamma när jag berättade vad jag tyckte och tänkte om de människor som vänder sig till en sån - det var ord och visor det:facejoy:
Det verkar en något udda slutsats om vad en skuldrådgivare ansvarar över. Och förstår över huvudtaget inte varför man känner aggression gentemot någon som hjälper en att kartlägga ens ekonomi för att sedan göra en plan tillsammans för att få rätsida på den.
Skuldsanering kan vara en strategi.
Statistik för den delen ändras inte när en ansökan avviker från normen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag var hos en budget och skuldrådgivare efter att jag ansökt om skuldsanering. Jag spatserade in där med min dokumentsamlare och han blev nog chockad, fanns inte mycket mer att göra.
Jag gjorde det enbart för att jag läst att det gynnar en skuldsanering.
Vet dock andra som fått ovärderlig hjälp av dom.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
346
Poäng
477
Varsågod, ditt val och inte mitt om man nu tror på statistiken.

Jag har en känsla av att dom är totalt jävla oförmögna till allting och är lata, dom som tar hjälp av en skuldrådgivare, men varsågod, dom är säkert bra.

Kan man inte fylla i en ansökan själv så ska man inte heller ansöka om skuldsanering. Har du lyckats fylla i en ansökan om lån så kan jag lova att du klarar av att fylla i en ansökan om skuldsanering också och tror man även på att chansen är större med hjälp av skuldrådgivare, varsågod du är välkommen att tro på det.

Personligt brev? Det kan man ta och stoppa upp i skavlan för det är inget sånt idag utan man får förklara sin situation när handläggaren ringer och vill man så kan man skicka in ett "tyck-synd-om-mig" brev.

Det var som min lillebror, han är 29 idag och jag skrev ut ansökan i pappersformat för att visa honom hur enkelt det är att fylla i den och han bara "men här då, vad ska jag fylla i här?" och jag "men är du totalt jävla sinnesrubbad i hela huvudet eller? det står klart och tydligt vad dom efterfrågar". Sedan sa han "men jag har skulder hos olika" och jag "ja och? du har en mobil, ring till de största inkassobyråerna och inhämta skulderna och sedan kollar du på kfm om det finns några skulder där" och han igen "men om jag har frågor?" och jag "då har du för fan google till din hjälp och du kommer direkt in på kfms hemsida allt som oftast. sluta ställ så jävla dumma frågor".

Varför han bokade en tid hos en skuldrådgivare var för att han inte visste hur han skulle fylla i ansökan. Inte visste? Men för helvete, det står klart och tydligt vad dom efterfrågar. Förstår du inte så får du väl bokstavera framför dig eller inte ansöka alls. Man blir innerligt mörkrädd för en del människor som inte är kapabla till att fylla i en ansökan.

För min del så skulle en person som inte valt en skuldrådgivare kännas starkare för den klarar av saker på egen hand och behöver inte en person till hjälp. Behöver dom en som torkar i en röven också för att statistiken visar att röven blir renare om man är två?
Vilken tur att det finns experter på forumet.
Föredömligt bemötande dessutom...
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Jag hade 1,3 miljoner hos kronofogden! Hade utmätning i ca 3 år ! Sambon 750k totalt ! Jag fick en 3 årig plan ! Hon fick 4 år att betala ! Tror man kan lika väl söka själv och det går minst likabra :)
750 000 och skuldsanering.
Hur gammal är sambon.
Tänker den summan blir klar inom 7 -8 år och ändå gav de henne skuldsanering.
Skönt.
Har ni barn?
Löneutmätning
Hoppas jag får har också en sån summa 770 000 61 år
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp