• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 172
Mottagna reaktioner
12 753
Poäng
9 787

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Har en fundering angående skuldsanering. Hur blir det om man bli sjuk och får mindre lön en månad? Måste man fortfarande betala den summan man fick i betalningsplanen?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 835
Poäng
1 277
Har en fundering angående skuldsanering. Hur blir det om man bli sjuk och får mindre lön en månad? Måste man fortfarande betala den summan man fick i betalningsplanen?
Ja det måste man. Det är sånt bufferten och de betalningsfria månaderna ska täcka.

Om man får en långtidssjukskrivning kan man ansöka om omprövning.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Ja det måste man. Det är sånt bufferten och de betalningsfria månaderna ska täcka.

Om man får en långtidssjukskrivning kan man ansöka om omprövning.
Tack för svaret. Okej, men då får jag undvika bli sjuk dom 5 åren om nu jag får skuldsanering.
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Jag lånar den här tråden också, jag har sökt skuldsanering och studerar just nu. Examen tar jag i december. Jag undrar över processen när "en i min position" har sökt skuldsanering, då man inte vet vad framtiden visar. Jag kanske inte får ett jobb och blir arbetslös? Eller så får jag ett jobb, men vet inte vad det är för jobb eller vad jag får för inkomst. Jag har alltså inget underlag för att kunna betala just nu och vet inte hur det blir sen. Blir det ett automatiskt avslag, eller kan det godkännas ändå?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 513
Mottagna reaktioner
6 115
Poäng
4 147
Har en fundering angående skuldsanering. Hur blir det om man bli sjuk och får mindre lön en månad? Måste man fortfarande betala den summan man fick i betalningsplanen?
Ja det måste du göra, du anses klara betala i tre månader med buffertpeng och betalningsfri månad.
Mer än tre månader omprövas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp