• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Om jag får samtal i veckan om skuldsanering och låt säga att jag skulle få ett positivt besked och få inledande innan slutet på maj. Vad händer med skatteåterbäringen som kommer mellan 4- 7 juni då? Jag förstår att jag inte får behålla den men rullar den in på kontot och jag får ett " inbetalningskort" ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Om jag får samtal i veckan om skuldsanering och låt säga att jag skulle få ett positivt besked och få inledande innan slutet på maj. Vad händer med skatteåterbäringen som kommer mellan 4- 7 juni då? Jag förstår att jag inte får behålla den men rullar den in på kontot och jag får ett " inbetalningskort" ?
Vid mitt samtal, sa dem att om jag får inledande och ska få tillbaka pengar på skatten, så måste jag spara dom för att dem kan behövas betalas in på saneringen. Men jag har redan fått min skatt i April, som gick automatiskt till KFM då.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
Om jag får samtal i veckan om skuldsanering och låt säga att jag skulle få ett positivt besked och få inledande innan slutet på maj. Vad händer med skatteåterbäringen som kommer mellan 4- 7 juni då? Jag förstår att jag inte får behålla den men rullar den in på kontot och jag får ett " inbetalningskort" ?
Den betalas ut till ditt konto och du måste spara den då den kan komma att ingång som en engångsinbetl om du får beviljad sanering.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Den betalas ut till ditt konto och du måste spara den då den kan komma att ingång som en engångsinbetl om du får beviljad sanering.
Frågan är om utmätningen hinner stoppas. Stoppas den direkt när inledning kommer i kivra?
 

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Frågan är om utmätningen hinner stoppas. Stoppas den direkt när inledning kommer i kivra?
Den stoppas direkt vid inledande, stod i mitt brev att om du har löneutmätning stoppas den nu. Dagen efter fick jag ett separat mail från KFM där det stod att lönemätningen är upphävd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp