Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skuldsanering

Viktig medlem
Poäng: 187
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Gjorde ansökan aug-24 och fick inledande mars-25. I tors kom förslag på betalningsplan, som jag godkände. Fick 4 årig plan som förslag.
Hoppas nu att borgenärerna godkänner detta också. Har skulder på 1.4 miljoner tillföljd av spelberoende, så kommer aldrig klara att betala av detta inom rimlig tid.
Är så sjukt nervös över detta.
Hoppas man slipper vänta så länge på svar nu bara

Önskar dig all lycka till & hoppas att det går vägen!
du har kommit långt, och så vitt jag vet är det mycket mindre risk för avslag när du kommit såhär långt.
Det som skulle kunna dra ut på tiden nu är om någon borgenär motsätter sig förslaget, för då måste en jurist kopplas in, och under semestertider lär det väl bara öka väntetiden.

Önskar dig all lycka till & hoppas att det går vägen!
du har kommit långt, och så vitt jag vet är det mycket mindre risk för avslag när du kommit såhär långt.
Det som skulle kunna dra ut på tiden nu är om någon borgenär motsätter sig förslaget, för då måste en jurist kopplas in, och under semestertider lär det väl bara öka väntetiden.
Svaret kom idag. En borgenär har satt sig på tvären. Så jädra deppig nu. Hoppas så att man kan bli beviljad ändå. Men som du skrev så blir väl jurist inkopplad och får se över detta. Oddsen sjönk verkligen med detta besked.

Svaret kom idag. En borgenär har satt sig på tvären. Så jädra deppig nu. Hoppas så att man kan bli beviljad ändå. Men som du skrev så blir väl jurist inkopplad och får se över detta. Oddsen sjönk verkligen med detta besked.
Vilken borgenär?
Fy vad tråkigt men det måste lösa sig till slut!
Lycka till !

Det är en privatperson, så blir väl annat läge om det varit inkasso/bank. Men kommer aldrig kunna betala skulderna så länge jag lever.
Ha förtröstan, har det kommit såhår långt så ska det mycket till för att det inte ska gå hela vägen.

Det är en privatperson, så blir väl annat läge om det varit inkasso/bank. Men kommer aldrig kunna betala skulderna så länge jag lever.
Det hände mig med. Det dröjde ut på tiden, såklart men jag fick yttra mig och sedan så efter vad som kändes väldigt lång väntan, fick jag beslut om skuldsanering. Ge inte upp hoppet. När de gått så långt så ska det väldigt mycket till för att det inte skulle gå hela vägen.

Det hände mig med. Det dröjde ut på tiden, såklart men jag fick yttra mig och sedan så efter vad som kändes väldigt lång väntan, fick jag beslut om skuldsanering. Ge inte upp hoppet. När de gått så långt så ska det väldigt mycket till för att det inte skulle gå hela vägen.
Skönt att det löste sig för dig! Grattis! Ja nu lär man väl få gå på nålar ett tag.Handläggaren överlämnade ärendet till jurist idag. Fortfarande semestertider, så lär väl dröja lite extra. Men har borgenären 3 v på sig att överklaga om jag får det beviljat?

En fråga. När det slutgiltiga beskedet tas, är det bara jag som får brev om det då? Eller skickas det ut till alla borgenärer? Tänkte om de får infon, eller måste kolla i Poit?

Det kommer stå i POIT att du beviljats sanering.

Det kommer stå i POIT att du beviljats sanering.
Ok. Tänkte eftersom jag hade en borgenär som sa nej till betalningsplanen. Så om jag blir godkänd ändå, får hen endast info via POIT och kan då överklaga beslutet?

JAAAAAAA! På em idag fick jag äntligen svar. Trots att en borgenär hade invändningar, så fick jag mitt beslut idag. Jag är BEVILJAD!!!!!!
Egentligen ska man väl inte ropa hej förräns om 3v. Rädd för att borgenären som sa nej kommer överklaga till Tingsrätten.
Men tänker ändå glädjas och somna med ett leende på läpparna ikväll!!

By the way, någon som har erfarenhet av att Tingsrätten INTE går på KFM's linje och ändrar beslutet?

JAAAAAAA! På em idag fick jag äntligen svar. Trots att en borgenär hade invändningar, så fick jag mitt beslut idag. Jag är BEVILJAD!!!!!!
Egentligen ska man väl inte ropa hej förräns om 3v. Rädd för att borgenären som sa nej kommer överklaga till Tingsrätten.

Vad kul!☆ Stort Grattis ! Det kommer att bli bra till slutänden! ♡
Sov gott! ⭐️

By the way, någon som har erfarenhet av att Tingsrätten INTE går på KFM's linje och ändrar beslutet?
STORT grattis!!!
Somna nu med ett leende på läpparna! Nu kan du se ljuset i slutet av tunneln!

TACK!! Kommer inte slappna av helt förräns det vunnit laga kraft.
Stort grattis från mig med! :) Tänkte bara kolla hur du fick ditt slutgiltiga besked? Är det bara i poit? Elller även hemskickat, via mail osv?… väntar jag med och kollar poit varje dag

Stort grattis från mig med! :) Tänkte bara kolla hur du fick ditt slutgiltiga besked? Är det bara i poit? Elller även hemskickat, via mail osv?… väntar jag med och kollar poit varje dag
Tack så mycket!!! Jag fick brev via Kivra att den var beviljad. 2 dagar efter besked, stod det med i poit.

Godmorgon!
Igår var sista dagen att kunna överklaga mitt beslut. Har inte hört något, så om ingen överklagat borde de vinna laga kraft from idag?
Gick in på mina sidor, men ser likadant ut som innan.
Hur lång tid efter laga kraft brukar det ta innan det står noll på skuldsaldot?

Godmorgon!
Igår var sista dagen att kunna överklaga mitt beslut. Har inte hört något, så om ingen överklagat borde de vinna laga kraft from idag?
Det kan ta några dagar åtminstone. Jag mejlade min handläggare och bad om bekräftelse på om/att det vunnit laga kraft och fick det några dagar efter att tiden gått ut.

Det kan ta några dagar åtminstone. Jag mejlade min handläggare och bad om bekräftelse på om/att det vunnit laga kraft och fick det några dagar efter att tiden gått ut.
Ok tack! Vågar inte riktigt slappna av och glädjas förräns man ser det svart på vitt.

Godmorgon!
Grattis! Har du inte hört något bör det vara lugnt.
Jag vill minnas att det bara tog någon dag efter att beslutet av skuldsanering vunnit laga kraft innan skulderna nollades. Avvakta. Bör vara nollade innan veckans slut.

Grattis! Har du inte hört något bör det vara lugnt.
Jag vill minnas att det bara tog någon dag efter att beslutet av skuldsanering vunnit laga kraft innan skulderna nollades. Avvakta. Bör vara nollade innan veckans slut.
Fick svar från handläggaren nu. Igår hade 3v passerat, så jag trodde att det vann laga kraft idag. Enligt henne är det först den 7 september, om ingen överklagat. Så bara hålla andan några dgr till !

Fick svar från handläggaren nu. Igår hade 3v passerat, så jag trodde att det vann laga kraft idag. Enligt henne är det först den 7 september, om ingen överklagat. Så bara hålla andan några dgr till !
Det har sagts härinne förr att KFM väntar in några dagar ytterligare för postgången så att allt säkert är med som skickats in i tid.

Känslan att logga in på mina sidor nyss, och skuldsaldot står på 0! Kan inte fatta det. Ingen har överklagat och den har vunnit laga kraft!! Nu börjar denna nya resa som kommer innehålla upp och nedgångar. Men känner mig så redo för detta!!

Känslan att logga in på mina sidor nyss, och skuldsaldot står på 0! Kan inte fatta det. Ingen har överklagat och den har vunnit laga kraft!! Nu börjar denna nya resa som kommer innehålla upp och nedgångar. Men känner mig så redo för detta!!
Njut! Önskar dig all lycka till framöver! :folded:

Fick nu brev i Kivra. Intrum har tagit en kreditupplysning på mig. Nu har jag ju fått min skuldsanering godkänd, men får en sådan enorm stress. Är väl pga alla år med duckande och gömmande av räkningar. Skuld och skam som sköljt över en.
Undrar varför de tog en upplysning tro?

Fick nu brev i Kivra. Intrum har tagit en kreditupplysning på mig. Nu har jag ju fått min skuldsanering godkänd, men får en sådan enorm stress. Är väl pga alla år med duckande och gömmande av räkningar. Skuld och skam som sköljt över en.
Du kommer få flertalet kreditupplysningar under din sanering. Sitt lugnt i båten.

Intrum tar kreditupplysning automatiskt via bevakning vid större förändringar under skuldsaneringen. Uppdaterad årsinkomst efter varje deklaration är fastställd, skuldsanering som vunnit laga kraft, skuldsanering som försvinner när man är klar etc

Intrum tar kreditupplysning automatiskt via bevakning vid större förändringar under skuldsaneringen. Uppdaterad årsinkomst efter varje deklaration är fastställd, skuldsanering som vunnit laga kraft, skuldsanering som försvinner när man är klar etc
Ok tack! Min sanering vann ju laga kraft för 3 dgr sedan, så säkert därför. Lär väl bli ett gäng under dessa år.
Tack för snabbt svar!

Bara att vänja sig, det kommer att komma ett antal gånger under hela skusan och ett litet tag efter avslutad skusan.
Har man bara skött sina omprövningar korrekt är det inget att oroa sig över.
Andas ut bara!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp