Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

innan du lånar tänk på detta

Smslån 2000
ränta 1 månad ca 500
påminnelse 50-200kr
Inkasso 160kr
Betalplan 170kr plus 50 per avi
Kronofogden 640kr

2000 blir snabbt 4000. Tänk först - låna sedan.

Smslån 2000
ränta 1 månad ca 500
påminnelse 50-200kr
Inkasso 160kr
Kronofogden 640kr

Tack, det vet nog de flesta redan...

Smslån 2000
ränta 1 månad ca 500
påminnelse 50-200kr
Inkasso 160kr
Kronofogden 640kr

Jag tror de som har som hobby att ta smslån här inne är väldigt små. Påminnelser likt din är lika verklighetsfrånvänd som de tips som media vill ge oss.

Vi lånar för att betala våra räkningar till 99% och 99% av oss hade aldrig mer satt oss i denna situation om vi fick en chans att ta oss ur.

Men vägen ur denna skit är tyvärr en social katastrof och därför blir många sv oss kvar trots att 99 % av oss hade klarar vilket seriöst banklån som helst om vi bara fick chansen.

Fast vi gynnar ingen då vi inte skall låna till konsumtion!

Jag tror de som har som hobby att ta smslån här inne är väldigt små. Påminnelser likt din är lika verklighetsfrånvänd som de tips som media vill ge oss.

Vi lånar för att betala våra räkningar till 99% och 99% av oss hade aldrig mer satt oss i denna situation om vi fick en chans att ta oss ur.

Men vägen ur denna skit är tyvärr en social katastrof och därför blir många sv oss kvar trots att 99 % av oss hade klarar vilket seriöst banklån som helst om vi bara fick chansen.

Idle håller med dig till 100% tror att 99% som lånar till konsumtion med smslån tar dessa med förhoppningen att betala tillbaka och låna om för att de inte har något annat val. Men ibland inträffar saker i livet som gör att man måste släppa till inkasso men det är inte ursprungstanken med att ta smslån. Hade vi möjligheten att ta vanliga blancolån så skulle smslånen på sikt minska.

Idle håller med dig till 100% tror att 99% som lånar till konsumtion med smslån tar dessa med förhoppningen att betala tillbaka och låna om för att de inte har något annat val. Men ibland inträffar saker i livet som gör att man måste släppa till inkasso men det är inte ursprungstanken med att ta smslån. Hade vi möjligheten att ta vanliga blancolån så skulle smslånen på sikt minska.

Jag håller helt med er. Om jag bara fick ett samlingslån finns det ingen chans i värden att jag skulle ta ett till sms-lån. jag känner mig rätt medveten vid det här laget hur dumt det är.

Håller helt med dej. I mitt fall beror min dåliga ekonomi på en skilsmässa 20 år bakåt i tiden. Jag har aldrig lånat till "konsumtion" utan enbart för att klara mej. Hade jag fått ett samlingslån så hade jag varit skuldfri för länge sedan. Jag anser att UC bär en stor skuld till hur alltmer oseriösa "låneföretag" får fäste på marknaden, de har alltför stor makt. Vad än Bluestep, Svea saneringslån m m lovar att de ser till din framtida betalningsförmåga så är det rent ut sagt vilseledande marknadsföring, då de är i princip lika hårda som de övriga bankerna.

Nya avgifter:
Inkasso 180 kr
Kfm 680 kr (300 kr ansökning+380 kr ombudsarvode)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp