Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inneboende hos någon med KFM-skräck

Jag har kämpat länge med lån och krediter och jag känner att nu går det snart inte längre. Jag vet att jag kommer få det bättre om jag låter allt gå till kronofogden och på sikt ansöker om skuldsanering.
Problemet är bara att det drar med sig så mycket annat. Jag och min sambo är inneboende hos hennes mamma och de är livrädda för KFM. De har sagt att om jag hamnar där så får jag inte bo kvar. Varför? Jo de tror att KFM kommer komma hit och ta deras grejer. Så kan det ju kanske bli även om jag tycker det verkar ganska osannolikt. Finns inget av värde som jag ser det. Förutom en fyrhjuling som jag och sambon äger gemensamt som är värd kanske 20-25 tusen men den får vi väl försöka sälja.
Senast vi pratade trodde de även att de kunde ta huset som jag är inneboende i. Det tror jag inte ett dugg på. Men det gick inte att diskutera.
Så... Jag kommer väl få flytta då. Då kommer jag ju inte längre betala hyra här och då kommer sambons mamma inte klara sig ekonomiskt (vilket hon egentligen inte gör nu heller pga skulder.)
Sambon kommer inte kunna ta sig någonstans heller då det är jag som skjutsar både henne och hennes mamma på alla ärenden.
Känner jag sambon rätt så kommer hon vilja att jag skriver mig någon annanstans men fortsätter bo kvar och betalar hyra här, men det kommer ju inte funka.
Känns väldigt rörigt i min hjärna just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp