Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Input efterlyses

Tror det är bättre ringa runt ön maila. Och förklara inge för mycket. Säg att du behöver löcfe månadskostnad under en period, lite lägre amortering eller att de förlänger lånet med några år. I längden blir det dyrare för dig men just nu handlar det väl mest om att få ner månadskostnaden? Credway är vol inte så hemska med 33 i års ränta. Se om du kan hitta 'års lån' med lägre månadskostnad, frogtail? Eller billigafe kontokredit. Se framåt, du kommer inte alltid ha 28ff och 6,5 uc. Tar du inga nya lån eller FF så är det ju borta på högst ett år.

Återigen, tack för tipsen och peppen! Ska verkligen sätta mig ned och försöka se om det finns möjligheter till att få ned lånekostnaderna. Credway är en OK långivare men en tusenlapp försvinner till dessa varje månad. Frogtail har jag redan och dessa är också ett lån jag vill bli av mig snabbare än kvickt.

Alla "fullån" är ju hemska men vissa är värre än andra. Antar att du har credway som en kontokredit och då betalar du max 800 i ränta till dom resten kan du ju plocka ut igen, menar inte att det är bra att hanka sig fram på kontokrediter och betala in och ta ut igen varje månad men det kan vara ett bättre alternativ under en period tills du kan få ordning på dom större lånen. Gå igenom alla lån och se vad du betalar in varje månad och vad den faktiska kostnaden är. Jag tror du har goda chanser att hitta alternativ till de lån du har för att "överleva" tills du kan få bättre ordning. Primal capital och slantar är ju inte lika värst som en del andra. Ge inte upp och skuldsätt dig inte mer än du redan är.

28ff??? Ja har bara 5ff å övrigt samma sits å ja har 6 i score oxå.. UC betyget verkar va ett lotteri

28ff??? Ja har bara 5ff å övrigt samma sits å ja har 6 i score oxå.. UC betyget verkar va ett lotteri
Inkomstklass, bostadsort och ålder spelar in i vilken grupp man hamnar och blir jämförd med. Om du frågar mej så är det ett helt galet system... ju mer man tjänar och desto äldre man blir, desto svårare att få bra betyg.

35år från Sthlms finaste område. En dag ska ja sälja lägenheten å bli fri å sluta bry mej om UC.

35år från Sthlms finaste område. En dag ska ja sälja lägenheten å bli fri å sluta bry mej om UC.
Jag har slutat att bry mej, ska bara bli skuldfri och aldrig ta ett lån igen. Hela UC är ett moment 22, man kan aldrig få ett bra lån för att lösa skulderna för flera dåliga smålån/krediter. Betyget sätts inte i förhållande till återbetalningsförmåga utan framtida risk, vilket blir självuppfyllande till slut...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp