• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inse att det är slut

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Tack för att ni finns!
Jo jag lånar fortfarande då det inte går runt med det jag har. Jag sätter in och jag tar ut igen. Jag vill verkligen inte löneutmätning. Leder inte det till skuldsanering har jag ju skaffat mig anmärkning för resten av livet.
Har ni något råd om vad jag ska tänka på när/om jag skriver det personliga brevet?
Får fordringsägarna lösa detta brev eller är det bara för kronofogden?
Vad för slags bevis behövs på de privata skulderna? Kan jag slå ihop dom eller ska hag specificera dom var för sig? Är som sagt till samma person..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Tänk på att det startas en utredning när du skickar in en ansökan, dom kollar tillgångar (hus, bil m.m). Samt att du gjort allt för att försöka lösa dina skulder. Det är ingen lätt process vill jag lova. Min man har skulder på över 1 miljon och första ggn han ansökte om skuldsanering blev det avslag då dom inte tyckte vi gjort tillräckligt själva. Vi har även haft kfm här hemma och kollat vad vi äger. Dom vänder liksom ut och in på ens liv. Vi har båda löneutmätning nu och har haft ca 6 månader. Vi väntar på svar om skuldsanering för min man. Han ansökte i maj.
Lycka till med allt!
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Tack, men kommer de och gör utmätning vid skuldsanering? Hade förstått som att de inte gör det då. min sambo står på både hus, lån och bil. Jag har ingenting av värde.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Vad var er orsak till att ni hamnade i denna sitsen?
Spelmissbruk var väl största anledningen.
Vi var ju tvungna att släppa till löneutmätning efter första avslaget för det gick inte ihop sig. Det är ju lång väntetid på skuldsanering, ca 1 år tror jag det ligger på nu. Och hålla på att låna för att klara det tyckte kfm var negativt. Så vi sluta låna och släppte allt.
Vid hembesöket här tittade de på alla saker som kunde ha nåt värde, jag fick plocka fram kvitton som visa att en del saker var min dotters. Själva hade vi sålt av allt av värde...
Löneutmätning är en lättnad i detta helvete, det känns som man kan andas igen så var inte rädd för det. Du har ju pengar över varje månad till mat osv. Man slipper pussla och låna.
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Spelmissbruk var väl största anledningen.
Vi var ju tvungna att släppa till löneutmätning efter första avslaget för det gick inte ihop sig. Det är ju lång väntetid på skuldsanering, ca 1 år tror jag det ligger på nu. Och hålla på att låna för att klara det tyckte kfm var negativt. Så vi sluta låna och släppte allt.
Vid hembesöket här tittade de på alla saker som kunde ha nåt värde, jag fick plocka fram kvitton som visa att en del saker var min dotters. Själva hade vi sålt av allt av värde...
Löneutmätning är en lättnad i detta helvete, det känns som man kan andas igen så var inte rädd för det. Du har ju pengar över varje månad till mat osv. Man slipper pussla och låna.
Ja men det är just det med oförstående sambo. Jag vill inte att vi splittras. Jag vill jobba på oss.. och vart skulle jag ta vägen? Bli hemlös? Det går bara inte..
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Jag har lite, hoppas vara klar med dom innan nästa sommar. Dom betas av ganska bra med löneutmätningen.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Det är jag som är boven... han har lånat för att lösa mina skulder. Jag har vatt spelfri snart 1 år, haft 2 små återfall.
Minns inte riktigt när han gjorde första ansökan, ett och ett halvt år sen kanske. Man får inte ha bråttom i denna process.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp