• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inte där än men...

Ljusning

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
5 Juli 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
För ett år sedan var allt nattsvart. Jag är absolut inte där än så att jag kan säga att jag lyckades helt, men är en bra bit på väg. Tänkte att det kunde kanske hjälpa någon annan som är där jag var för ett år sen, det går att ordna mycket på relativt kort tid även om det inte känns så när man är under isen.

För ett år sen släppte jag allt för mina närmaste, mina skulder från spelhelvetet. Upplevde både besvikelse och bestörtning över hur mycket lån osv jag hade. En nära tyckte jag skulle söka skuldsanering, men en annan tyckte inte det utan ville försöka hjälpa mig rent praktiskt.
Kort sammanfattning. Jag registrerade mig på spelpaus, ett år. Sökte hjälp hos vården. Fick hjälp av närstående att samla de absolut värsta lånen.
Resterande har jag lagt upp i excel-ark med uppgifter och en plan utifrån vad som känns bäst. Har betalat av så mycket som går på de minsta. Min ekonomi la jag över till en närstående, betalar mina räkningar och sedan för jag över allt resterande till dennes konto.

Nu har jag lyckats öka inkomsten under året med 20%, betalat ned så underskottet minskat något, och i veckan lyckades jag få ett samlingslån.
Från att gå från typ 20 olika lån, till att nu snart bara ha 3 kvar - känslan är ofattbar!
Tidigare betalade jag ca 20000 i månaden, efter detta samlingslån kommer jag ha kostnad på ca 7000.
Har betalat av ett lån helt under året, nu ska jag lägga allt krut på ett nytt. Sen är planen att söka nytt samlingslån för att förhoppningsvis bara ha ett enda.

Om någon är där jag var för ett år sen: vänd er till någon/några ni känner förtroende för, registrera er på spelpaus och sök hjälp hos vården. Det går att lösa, det är inte hopplöst. Livet kan bli ljust igen!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Så roligt att läsa och vilken kämpe du är!

Hejja dig och tack för att du delade med dig - man blir så glad över dessa solskenshistorier, och känner hopp.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Stort grattis!
Du kämpar på nå så grymt :)
Helt rätt väg att gå!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp