Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Intrum inkasso

Jag har ett lån på 50 000 som nu skickats till intrum. jag är så orolig att inte få avbetalningsplan .och att de ska skicka till kronofogden,
Ngn som fått avbetalningsplan. Med de ?

Senast ändrad:
Man får alltid bra betalplan hos dom . De är dessutom alltid trevliga . Gothia är de hopplösa och Alektum .

Jag hoppas det .att ja får avbetalning plan med de . Jag har vart så slarvig . Och bara skjutit upp räkningar . Jag har aldrig varit så innan .
Jag var så dum. Ja fick chans och betala 2500 nu . Och 2500 i slutet av augusti.pga ja låg efter.
men ja betalade fakturan försent.och inatt fick ja brev från Intrum.
Men va händer med de 2500 ja betalat ?
Det är Avida kredit som skickats till Intrum

Senast ändrad:
Det beror på vilken avdelning av Intrum du hamnar hos. Intrum Finance AG är ganska svåra att ha att göra med. Med dem är det som att prata med väggen. Den andra avdelningen är väldigt hjälpsam och bra. Jag hoppas du hamnar på den avdelningen.

Det beror på vilken avdelning av Intrum du hamnar hos. Intrum Finance AG är ganska svåra att ha att göra med. Med dem är det som att prata med väggen. Den andra avdelningen är väldigt hjälpsam och bra. Jag hoppas du hamnar på den avdelningen.
Oj , det är Intrum Sverige . Kanske inte samma. Ja vet inte . Ja får ringa de på måndag .

De 2500kr du redan betalat kommer räknas av fr skulden (plus ränta då).
Intrum är svåra tycker jag, inte hjälpsamma för fem öre, hoppas det går bra för dig!

Menar du att de inte kommer gå me på avbetalningsplan?
jag har läst alla trådar om Intrum.
Det känns kört

Du kommer att få en avbetalningsplan, men huruvida den är mild eller ej låter jag vara osagt.
Vad jag hört om Intrum och den erfarenhet jag har av dom är tyvärr negativt. Dom skyller gärna på fordringsägaren och sätter därmed ofta upp avbetalningsplaner på 6 månader enbart. Vilket i ditt fall skulle innebära att du betalar lite mer än 8000 i månaden. Bli inte förvånad om så är fallet, ett av dom värsta inkassobolagen enligt mig. Där inkassohandläggarna säger olika, har dålig koll och uppmuntrar till att låna pengar. Dom lovar gärna på sin framsida att man eventuellt kan få hjälp i sina ärenden med att sänka belopp med mera men aldrig någonsin kan dom hjälpa en.
Håll oss uppdaterade! Hoppas du inte får uppleva samma som oss andra!

Okej hoppas verkligen inte det är så. Då är det kört . Ja såg nu att de tagit creditsafe upplysning på mig
Imorn får ja svar . Om ja kommer hamna i kronofogden eller inte

Menar du att de inte kommer gå me på avbetalningsplan?
jag har läst alla trådar om Intrum.
Det känns kört
Nej det menar jag inte. De kommer bevilja dig avbetalningsplan men är hårda att förhandla med och mig veterligen är Intrum enda inkassobolagen som skickar till Kf redan efter 4-5 dagar och utan påminnelse (gäller Intrum, Intrum Invest skickar påminnelse och är mer humana)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp