Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum vs Intrum Justitia

Hej,

Jag tycker inte det är helt tydligt. Vad är skillnaden, om där är någon, på Intrum och Intrum Justitia? Har dem två olika sidor eller hur ligger det till egentligen?

Mvh

Intrum AB, tidigare Intrum Justitia AB, är ett företag som erbjuder erbjuder kredithanteringstjänster inklusive inkasso och köp av fordringar.

Jag har haft skulder både hos Intrum och Intrum Justitia, har kvar en skuld hos Intrum Justitia. Jag tycker att de har blivit mänskligare, har erbjudit mig att frysa räntan vid två tillfällen. för ngt år sedan upplevde jag som att deras kundtjänst var otrevliga och kom med pekpinnar men nu har det vänt. Men det är min erfarenhet.

Myra, det är alltså de gamla skulderna hos Intrum Justitia men nu går det till Intrum ist?

PS. Intrum skickade inga påminnelser, utan direkt till kfm om man blev sen. Intrum Justitia skickar en påminnelse!

Myra, det är alltså de gamla skulderna hos Intrum Justitia men nu går det till Intrum ist?
Nej, min skuld hos Intrum är fullbetald. Hos Intrum Justitia (Intrum Invest som det heter nu) har jag en skuld som jag fortf betalar på. Det står Intrum Invest på deras brev medans på breven från Intrum står det bara Intrum. Jag brukar få min elräkning skickad till Intrum och då är det Intrum och inte Intrum Invest det står på räkningen.
Om jag minns rätt sä här på rak arm så har Intrum telefonnummer som börjar på 08 medan Intrum Invests telefonnummer börjar på 0340

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp