• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Jämkning 2020

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok, hur ska jag tänka och räkna vid ansökan? Har jämkning nu vilken började gälla från September och upphör den 31/12.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 773
Mottagna reaktioner
2 630
Poäng
1 857
Ok, hur ska jag tänka och räkna vid ansökan? Har jämkning nu vilken började gälla från September och upphör den 31/12.
Du fyller i som förra gången , räkna ut hur mycket ränta från januari till sista dec som du kommer betala in och sen hur mycket du tjänar under hela året :) jag valde dock att inte ta hela året...började med från september...då blir ju summan högre varje månad sen..får jag inte max beslut på löneutmättning så kommer jag med ansöka om jämkning fast från april och framåt för då blir summan högre varje månad :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Att du ska begära det nu på en gång så du får beslut i tid
 

Kråkan87

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Sett att många talar om jämkning?

Jag kommer ha ca 60k i ränteutg och en ink på ca 404k nu 2019...

Skattetabel A34.

Om jag ansöker om jämkning kommer jag då få betala tillbaka skatt 2021?

Hur räknar jag ut om det är värt att jämka?

Tack på förhand
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jag ska alltså räkna på nästa års inkomst och ränteutgifter? Bokförs inte det på deklarationen året efter, alltså 2021?

Du fyller i som förra gången , räkna ut hur mycket ränta från januari till sista dec som du kommer betala in och sen hur mycket du tjänar under hela året :) jag valde dock att inte ta hela året...började med från september...då blir ju summan högre varje månad sen..får jag inte max beslut på löneutmättning så kommer jag med ansöka om jämkning fast från april och framåt för då blir summan högre varje månad :)
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok, hur stor del av året tog du med?

Du fyller i som förra gången , räkna ut hur mycket ränta från januari till sista dec som du kommer betala in och sen hur mycket du tjänar under hela året :) jag valde dock att inte ta hela året...började med från september...då blir ju summan högre varje månad sen..får jag inte max beslut på löneutmättning så kommer jag med ansöka om jämkning fast från april och framåt för då blir summan högre varje månad :)
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok! Och om jag fattar det rätt så innebär detta att det påverkar hur mycket/lite jag får tillbaka på skatten 2021?

Det stämmer ...du får räkna ut för nästa år , jag tog med för hela året fast jag lämnade in i september... För du ska ta med för hela året !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp