• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag skulle 20000 totalt som förbehållslopp . Har 10500 till
Hyra , resten är ju tili
Mat el osv och annat . Mer än vad jag haft över nånsin efter hyra o skulder betalats
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Känner igen mig här. Har försatt mig i cirka 30k skulder sedan ett år och ett halvt tillbaka. Varje månad går nästan hela lönen till att betala igen diverse sms-lån. Jag sa stopp idag och spärrade alla mina spelkonton. Jag undrar hur jag bäst går tillväga för att betala tillbaka det. Ska jag söka hjälp hos exempelvis föräldrarna eller ska jag ansökan om skuldsanering? Den vansinniga räntorna på sms-lånen gör att det tar så lång tid att betala igen beloppen. Första och viktigaste steget blir till att lägga av med spel, och jag har spärrat mig. Men nu blir kruxet hur jag ska planera återbetalningen av alla lånen. Det kommer ta några månader, kanske upp till ett år. Men jag har åtminstone en fast anställning. Så det finns hopp om att betala igen. Vad rekommenderar ni att jag gör. Skapa ett ärende hos kronofogden och försöka betala igen i hemligheten över tid, eller söka hjälp hos anhöriga och låna från dom räntefritt? Det finns en stark känslan av skam och ånger kopplat till detta. Fattar inte hur jag kunde vara så dum, naiv och låta det springa iväg så här. Men jag är fullt villig att ta ansvar nu, sluta spela, och göra rätt för mig.
Hej

Jag förstår. Dina skulder är "bara 30 K" det där kan du betala av inom snar framtid, skuldsanering är inte aktuellt för dej det krävs att du inte skall kunna bli skuldfri på egen hand på ca 12 år typ. Det är jätte bra att du tar tag i det nu för det går snabbt åt fel håll annars. För mig tog det 6 månader att ha miljon skuld. Har du möjlighet att låna av anhörig så gör det men se till att söka dig till en beroende klinik först så du kan visa för din vän/anhörig att du tagit ansvar och gör allt du kan för att göra rätt. Gör inte misstaget att låna mer om du inte tar tag i huvudproblemet ,önskar dig all lycka till
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Hej

Jag förstår. Dina skulder är "bara 30 K" det där kan du betala av inom snar framtid, skuldsanering är inte aktuellt för dej det krävs att du inte skall kunna bli skuldfri på egen hand på ca 12 år typ. Det är jätte bra att du tar tag i det nu för det går snabbt åt fel håll annars. För mig tog det 6 månader att ha miljon skuld. Har du möjlighet att låna av anhörig så gör det men se till att söka dig till en beroende klinik först så du kan visa för din vän/anhörig att du tagit ansvar och gör allt du kan för att göra rätt. Gör inte misstaget att låna mer om du inte tar tag i huvudproblemet ,önskar dig all lycka till

Personligen skulle jag inte rekommendera att låna av anhörig, bättre att ta tag i sina ekonomiska problem på egen hand. Det bästa är ju att sluta låna, det är ju först då man möter konsekvenserna av sitt handlande. Lånar man igen har man knappast lärt sig lika mycket. Men det är min åsikt.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Personligen skulle jag inte rekommendera att låna av anhörig, bättre att ta tag i sina ekonomiska problem på egen hand. Det bästa är ju att sluta låna, det är ju först då man möter konsekvenserna av sitt handlande. Lånar man igen har man knappast lärt sig lika mycket. Men det är min åsikt.
Nej det beror ju lite på vilken relation man har och vilka ekonomiska förutsättningar den anhöriga har. Dock är det räntefritt och inget större belopp men kan man lösa det på eget vis är det helt klart bäst håller med dig. Personen som frågade undrade vilken av 2 alternativ som rekommenderades betala av i hemlighet med höga räntor personen redan har svårt med eller låna räntefritt av anhörig. Har man en anhörig med bra ekonomiska förutsättningar så är ett räntefritt lån helt klart snabbaste sättet att bli av med skulderna. Det moraliska lägger jag ingen vikt i vid detta svar men har man ett spelberoende och talar om det för en anhörig är det fördelaktigt i rehabiliterings processen lättare att slinka dit igen om man fortsätter operera i hemlighet..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Alltså ni går ju lite of topic här det vore kanske smidigare öppna en egen tråd :D?

Tillbaka till min tråd - jag har fortfarande inte fått något av KFM att redogöra för inkomster och dylikt. Gått ett bra tag nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp