Efter inledande måste du sluta betala då du inte får gynna enskilda borgenärer.
Förstår. Hinner man få utmätning efter inledande tills att man ev blir godkänd?
Säg att man beräknar enligt kronofogdens hemsida antal dagar så att man får beskedet 27-30e, precis efter man betalat sista gången.
Då hinner det ju gå en månad innan första fakturan förfaller.
Sedan tar det ca 3 månader för skulderna att nå inkasso. Då är man på 4 månader efter inledande.
Kanske kan förhala det hos inkasso någon vecka till och komma upp i närmare 5 månader efter inledande innan man får utmätning.
efter det borde man ju ha fått besked? Står ca 7 månader på hemsidan. Vilken är ca 4 månader inledande.
Räknar man på det och timear sin ansökan rätt så att man får besked om inledande precis efter man betalat en månad så borde man ju kunna klara sig utan utmätning?
kanske kan tigga en betalningsfri månad på vissa ställen med, månaden efter man betalat sista för att fördröja vissa aktörer ytterligare en månad innan det förfaller till inkasso.
59 arbetsdagar till besked om inledande enligt kfms hemsida. Söker man 8e-9e Juni får man svar runt 28e-29e augusti. Så betalar man in allt sista gången ca 25e augusti så att man är ikapp. Sen frågar man om betalningsfria månader överallt i september av dom som erbjuder.
säg att det tar 3 månader att nå inkasso.
September betalar man inte.
Oktober betalar man inte
November betalar man inte
Inkasso december? Sen lite tid innan kfm
7 månader till svar enligt kfms hemsida
9 juli en månad
9 augusti 2 månader
9 september 3 månader
9 oktober 4 månader
9 november 5 månader
9 december 6 månader
9e januari 7 månader
hinner man få utmätning eller skuldsanering först är frågan. Även att skriva under går ju dröja ut en vecka kanske.
finns det någon som lyckas undvika utmätning här innan skuldsanering?
Annan fråga: om jag inte får betala något efter inledande. Vad händer med pengarna jag sparar i 4 månader, förutsatt jag blir beviljad. Är pengarna mina eller kräver kfm in dom efter ev beviljade?